PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 3 (45) | 141--153
Tytuł artykułu

Percepcja różnic generacyjnych - interpretacje i wnioski dla kierujących kreatywnymi zespołami

Autorzy
Warianty tytułu
Perception of Generation Differences - Interpretations and Conclusions for Leaders of Creative Teams
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest wykazanie braku uzasadnienia dla przypisywania generacji Y i Z (C) określonych cech. Przyjmowanie ich za pewnik (i niedopuszczanie myśli o ewentualnych zniekształceniach percepcyjnych czy wręcz stereotypach) może powodować negatywne implikacje dla funkcjonowania kreatywnych, multigeneracyjnych zespołów, np. zespołów badawczych.(abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the article is to prove that there is no justification for attributing particular characteristics to generation Y and Z(C). Taking them for granted (and discarding any thought of possible perceptual distortions or even stereotypes) may result in negative implications for the functioning of creative multigenerational teams, such as research teams.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
141--153
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Baran, M., Kłos, M. (2014). Pokolenie Y - prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami. Marketing i Rynek, 5, 923-924.
  • Belbin, M. (2016). Zespoły zarządzające. Sekrety ich sukcesów i porażek. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Bohdziewicz, P. (2016). Kotwice kariery zawodowej przedstawicieli pokolenia Z: kilka wniosków dla zarządzania najmłodszą generacją pracowników. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 6. ksiegarnia.ipiss.com.pl/index.pl (23.06.2017).
  • Bombiak, E. (2014). Zarządzanie różnorodnością - wyzwaniem dla współczesnych menedżerów." Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie", 29(102), 109-122.
  • Csikszentmihalyi, M. (2005). Przepływ. Psychologia optymalnego doświadczenia. Taszów: Moderator.
  • Deschamps, J.P. (2011). Liderzy innowacyjności. Jak rozwijać i utrzymywać innowacyjność w firmie. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Ericsson Consumerlab (2013). An Ericsson Consumer Insight Summery Report: Yong Professionals at Work. Stockholm.
  • Hauser, F., Schulte-Deussen, K. (2014). Mitarbeiterengagement - Ergebnis von Generationen-Management und Erfolgsfaktor für Unternehmen. W: M. Klaffke (red.), Generationen - Management. Konzepte, Instrumente, Good-Practise-Ansätze. Wiesbaden: Springer Gabler. https://mojapsychologia.pl/definicje/101,osobowosc_tworcza.html.(21.01.2017).
  • Kast, R. (2014). Herausforderung Führung - Führen in der Mehrgenerationengesellschaft. W: M. Klaffke (red.), Generationen - Management. Konzepte, Instrumente, Good-Practise-Ansätze.Wiesbaden: Springer Gabler.
  • Kettner, A.M. (2012). Zdrowie seniorów jako element wpływający na jakość życia i potencjał intelektualny. W: J. Gulanowski (red.), UTW przeciw wykluczeniu, dla społeczeństwa wiedzy. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
  • Klaffke, M. (2014). Millenials and Generation Z - Charakteristika der nachrückenden Arbeitnehmer-Generationen. W: M. Klaffke (red.), Generationen - Management. Konzepte, Instrumente, Good-Practise-Ansätze. Wiesbaden: Springer Gabler.
  • Kołodziejczyk-Olczak, I. (2014). Zarządzanie pracownikami w dojrzałym wieku. Wyzwania i problemy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Kwiek, M. (2015). Uniwersytet w dobie przemian. Instytucje i kadra akademicka w warunkach rosnącej konkurencji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Lipka, A., Waszczak, S. (2017). Funkcjonowanie kreatywnych zespołów w kontekście stereotypizacji generacyjnej jako ryzyko w obszarze HR. Warszawa: Wydawnictwa Fachowe CeDeWu.
  • Malik, N., Niemczyk, M. (2016). Innowacyjność jako główne narzędzie budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa - z perspektywy pokolenia Y. W: R. Lenart-Gansiniec (red.), Innowacje w zarządzaniu. Warszawa: Wydawnictwa Fachowe CeDeWu, 35-45.
  • Mendecka, G. (2012). Aktywność własna jako czynnik rozwoju wybitnych twórców. Psychologia Rozwojowa, 17(1), 65-76.
  • Nelson, T.D. (2003). Psychologia uprzedzeń. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Nęcka, E. (2012). Psychologia twórczości. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Nęcka, E., Orzechowski J., Szymura, B. (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN-Academica Wydawnictwo SWPS.
  • Reber, S.A., Reber, S.E. (2008). Słownik psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
  • Rozmowa A. Postoły z E. Nęcką (2016). wyborcza.pl/1,14542,20271557,kryzys-kreatywnosci-jak-go-pokonac. html (21.01.2017).
  • Stankiewicz, J., Bortnowska, H. (2016). Intermentoring as a Technique of Sharing Knowledge by Employees of Different Generations (in Light of the Research Results). "Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty", 4(42), 47-62.
  • Stasiakiewicz, M. (2004). Proces twórczy jako zdobywanie kompetencji działania. W: S. Popek (red.), Twórczość w teorii i praktyce. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 169-178.
  • Strelau, J. (2015). Różnice indywidualne. Historia - determinanty - zastosowania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
  • Szmidt, K.J. (2007). Pedagogika twórczości. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  • Tapscott, D. (2010). Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
  • Torr, G. (2013). Zarządzanie kreatywnymi pracownikami. Naucz się wykorzystywać ich talent. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business.
  • Waszczak, S. (2010). Różnice w percepcji motywowania autotelicznego - ryzyko i koszty jakości. W: A. Lipka, M. Król, S. Waszczak, A. Winnicka-Wejs (red.), Kształtowanie motywacji wewnętrznej. Koszty jakości i ryzyko. Warszawa: Difin, 108-123.
  • Wnuk, W. (2013). Potencjał osób starszych. W: P. Błędowski, A. Stogowski, K. Wieczorowska-Tobis, Wyzwania współczesnej gerontologii. Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa, 21-32. www.ptg.otbd. pl(pliki)wyzwania.pdf=page=22 (21.01.2017).
  • Wojtczuk-Turek, A. (2009). Znaczenie wiedzy jako istotnego komponentu kompetencji twórczych w generowaniu innowacji. W: S. Popek, R.E. Bernacka, C.W. Domański, B. Gawda, D. Turska, A.M. Zawadzka (red.), Psychologia twórczości. Nowe horyzonty. Lublin: Wydawnictwo UMCS, 91-101.
  • www.psychologia.uj.edu.pl.Atokary-SPM-W5-Motywy-Motywowa (21.01.2017). Zawadzki, K. (2016). Praca i wynagrodzenia w gospodarce kreatywnej. Uwarunkowania - specyfika, ewolucja. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171503729

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.