PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 12, cz. 1 Przedsiębiorczość w dobie wyzwań rozwojowych | 319--333
Tytuł artykułu

Personalizacja w Internecie - innowacyjna strategia na rynku MŚP?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Personalisation on the Internet - an Innovative Strategy in the SME Market?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł jest próbą opisania przykładowych innowacyjnych działań realizowanych przez wybrane MŚP w Internecie. Autorki prześledzą zachowania dwóch różnych firm z sektora MŚP i spróbują wskazać najpopularniejsze sposoby i formy personalizacji produktów/usług poprzez Sieć oraz ocenić ich skuteczność z perspektywy klienta (odbiorcy spersonalizowanej komunikacji). (fragment tekstu)
EN
The reality that surrounds us is now functioning in two dimensions experienced by man: the real dimension and the virtual dimension. For almost 30 years of its existence in Poland, the Internet has become a space of communication on an unprecedented scale. This medium, originally dominated by informal, private communication, has become an official, marketing communication medium. SMEs, aware of market trends and competition, have increasingly used the Web as a place of their business activity and, through virtual reality, as a means to expand their base of potential customers. Small and medium-sized entrepreneurs are following the new trends a growing number of regular shops have their counterparts online and fanpages on Facebook, run a blog or vlog, use broadly understood Internet advertising and smart recommendations, personalising their services to reach customers genuinely interested in their offer not just random people. The paper attempts to describe innovative (in the Polish market) activities related to personalisation of marketing communications carried out on the Internet by selected SMEs. The authors will examine the behaviour of two different companies in the SME sector and will seek to identify the most common ways and forms of personalising products/services with the use of the Internet and to assess their effectiveness from the perspective of the customer (the recipient of personalised communication). (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Gregor B., Stawiszyński M. (2002), E- Commerce, Branta, Bydgoszcz-Łódź.
  • Kaczor M. (2008), Język marketingu a normy grzecznościowe [w:] K. Michalewski (red.), Język w marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Maćkiewicz J. (2016), Jak można badać przekazy multimodalne, "Język Polski", XCVI.
  • Olejniczak T. (2004), Personalizacja w kształtowaniu lojalności klientów w Internecie "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica", nr 179.
  • Raport "DELab UW 2015" (2015), Millward Brown.
  • Rosińska-Mamej A., Typy i funkcje aktów grzeczności w tekstach marketingowych [w:] K. Michalewski (red.), Język w marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Stöck H. (2004), In between modes. Language and imagine in printed media [in:] E. Ventola, C. Charles, M. Kaltenbacher (ed.), Perspectives on Multimodality, Amsterdam-Philadelphia.
  • Cyfryzacja polskiego sektora MMŚP. Wpływ digitalizacji na produktywność pracy i konkurencyjność biznesu (2016), [online] http://konfederacjalewiatan.pl/legislacja/wydawnictwa/_files/publikacje/2016/cyfrowa_transformacja_malych_firm.pdf, dostęp: 30.04.2017
  • Poradnia Językowa PWN, Jak zacząć e-mail?, [online] http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/;9799, dostęp: 30.04.2017.
  • Raport strategiczny Internet 2015/2016 (2016), IAB Polska, [online] http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/06/Raport-strategiczny-Internet-2015_2016.pdf, dostęp: 30.04.2017.
  • Bakalarska J. (2016), Narzędzia marketera ułatwiające skuteczny e-mail marketing, [online] http://marketerplus.pl/teksty/cykle/narzedzia-marketera-ulatwiajace-skuteczny-e-mail-marketing/, dostęp: 30.04.2017.
  • Firma Mediafun: blog (http://www.mediafun.pl), Facebook (https://www.facebook.com/mediafun), Twitter (https://twitter.com/mediafun), LinkedIn (https://www.linkedin.com/in/mediafun/?ppe=1), kanał YouTube (https://www.youtube.com/user/blogmediafunpl), Instagram (https://www.instagram.com/mediafun/), kanał RRS (http://feeds.feedburner.com/mediafun), dostęp 30.04.2017.
  • Firma OdiDodi: sklep internetowy (http://odidodi.pl/), strona na platformie Allegro (http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=42959194&order=m,) dostęp 30.04.2017
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171505167

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.