PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 1 (47) | 229--239
Tytuł artykułu

Zachowania informacyjne współczesnych konsumentów - implikacje dla działań z zakresu komunikacji marketingowej

Autorzy
Warianty tytułu
Information Behaviors of Contemporary Consumers - Implications for Marketing Communication Activities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza zachowań informacyjnych współczesnych konsumentów oraz wynikające z tego implikacje dla działań organizacji w zakresie komunikacji marketingowej. W artykule omówiono wyniki badań przeprowadzonych w formie ustrukturowanych wywiadów bezpośrednich na temat aktywności informacyjnej i komunikacyjnej konsumentów na rynku żywności. Przeprowadzone analizy umożliwiły opracowanie typologii zachowań informacyjnych konsumentów. Sformułowano również wytyczne dotyczące zarządzania komunikacją marketingową we współczesnych realiach.(abstrakt oryginalny)
EN
The objective of this paper is to analyze the information behaviors of modern consumers and their implications for the organizations activities in marketing communications. This paper presents the results of structured direct interviews on consumers' information and communication activity on the food market. The analyses allowed developing a typology of consumers' information behaviors. Basing on the conducted research, the guidelines for managing the marketing communication in reality of network society have been formulated.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
229--239
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Batorowska, H. (2013). Od alfabetyzacji informacyjnej do kultury informacyjnej. Rozważania o dojrzałości informacyjnej. Warszawa: Wydawnictwo Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
  • Cisek, S. (2017). Zachowania informacyjne - wybrane aspekty. [W:] Biblioteki naukowe: oczekiwania naukowców a oferta bibliotek. Biuletyn EBIB, 3 (173), 1-11.
  • Ford, N. (2015). Introduction to information behaviour. Londyn: Facet Publishing.
  • Gajos, M. (2010). Badanie potrzeb i zachowań informacyjnych użytkowników geoinformacji. Roczniki Geomatyki, VIII (41/5), 63-71.
  • Godbold, N. (7.06.2017). Beyond information seeking: towards a general model of information behaviour. Information Research, 11 (4). Pobrano z: http://InformationR.net/ir/11-4/paper269.html.
  • Jasiewicz, J. (2011). Zachowania informacyjne młodzieży a elementy edukacji informacyjnej w Polsce. Przegląd Biblioteczny, 79 (3), 356-376.
  • Kamińska-Czubała, B. (2013). Zachowania informacyjne w życiu codziennym. Informacyjny świat pokolenia Y. Warszawa: Wydawnictwo SBP.
  • Kitchen, P.J., Proctor, T. (2015). Marketing communications in a post-modern world. Journal of business strategy, 36 (5), 34-42. DOI: 10.1108/JBS-06-2014-0070.
  • Kozłowska, A. (1999). Potrzeba informacyjna a sytuacja problemowa użytkownika systemu wyszukiwawczego. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum, 9, 129-138.
  • Nestorowicz, R. (2017). Asymetria wiedzy a aktywność informacyjna konsumentów na rynku produktów żywnościowych. Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego.
  • Próchnicka, M. (2007). Information literacy jako nowa sztuka wyzwolona. [W:] J. Dzieniakowska (red.), Książka, biblioteka i informacja. Między podziałami i wspólnotą (s. 435-436). Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej.
  • Rogala, A. (2015). Role i aktywności konsumentów w społeczeństwie sieciowym w ramach komunikacji marketingowej na rynku żywności. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 414, 61-73.
  • Rogala, A. (2017). Komunikacja marketingowa w społeczeństwie sieci - ewolucja czy rewolucja? [W:] Przedsiębiorczość i zarządzanie. Łódź: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk w Łodzi, w druku.
  • Shapiro, J.J., Huges, S.K. (1996). Information literacy as liberal art. Educom Review, 31 (2), 1-6.
  • Shoemaker, P., Vos, T. (2009). Gatekeeping theory. Nowy Jork: Routledge.
  • Szpunar, M. (2012). Nowe - stare medium. Internet między tworzeniem nowych modeli komunikacyjnych a reprodukowaniem schematów komunikowania masowego. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.
  • Szpunar, M. (2013). Wokół koncepcji gatekeepingu. Od gatekeepingu tradycyjnego do technologicznego. [W:] I.S. Fiut (red.), Idee i myśliciele (s. 52-61). Kraków: Wydawnictwo Akademii Górniczo-Hutniczej.
  • Wilson, T.D. (10.06.2017). Human Information Behavior. Informing Science, 3 (2), 49-55. Pobrano z: http://inform.nu/Articles/Vol3/v3n2p49-56.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171505385

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.