PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 1 (47) | 261--271
Tytuł artykułu

Komunikacja marketingowa w realiach omnichannel - ujęcie modelowe

Warianty tytułu
Marketing Communication in Omnichannel Reality - Trends and Tendencies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W związku z rosnącym znaczeniem komunikacji marketingowej w środowisku omnikanałowym, zasadnym staje się poddawanie analizie sposobów przekazywania treści w ujęciu modelowym. Celem artykułu jest prezentacja konceptualnego modelu omnikanałowej komunikacji marketingowej (OKM). Model zakłada: istnienie i celowość tworzenia węzłów komunikacyjnych (w ramach systemu wzmocnień) między narzędziami; budowanie holistycznego komunikatu dzięki systemowi powiązanych wiadomości; wpływ filtrów, wzmocnień i doświadczeń na procesy kodowania i dekodowania materiału. Równocześnie zakłada się, że informacja zwrotna jest przekazywana z użyciem jednego narzędzia, niemniej w dwóch formach - zależnej i niezależnej od woli konsumenta. (abstrakt oryginalny)
EN
Due to the growing importance of marketing communication in omnichannel reality, there is a high need to analyse ways of information transfer in model schemes. Main goal of the paper is presentation of conceptual model of omnichannel marketing communication (OMC). The model bases on the assumptions that: there is the appearance and reasons for using communication knots (within the strengthening of message system) between marketing tools; the system of interrelated messages builds a holistic communicate; the material coding and decoding processes are influenced by filters, strengthens and experiences. At the same time, feedback is transferred with usage of a single tool, still in two forms - related and not-related to consumer's free will.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
261--271
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania
Bibliografia
  • Bruhn, M., Schnebeln, M. (2017). Integrated marketing communication - from an instrumental to a customer-centric perspective. European Journal of Marketing, 51 (3), 464-489.
  • Chafey D. (2017). Mobile marketing statistics compilation. Pobrano z: www.smartinsights.com/mobile-marketing/mobile-marketing-analytics/mobile-marketing-statistics/
  • Finne, Å, Grönroos, Ch. (2017). Communication-in-use: customer-integrated marketing communication. European Journal of Marketing, 51 (3), 445-463.
  • Gotwald, B. (2010). Komunikacja 360 stopni jako narzędzie przyszłości marketingu. [W:] M. Popović, M. Błaszczyk (red.), Innowacyjne rozwiązania biznesowe III (s. 99-106). Łódź: Studenckie Koło Naukowe Technologii Internetowych i Multimedialnych "IM-Tech".
  • Gotwald-Feja, B. (2016). Konsument w realiach omnichannel. Wykorzystanie e-marketingu na rynku atrakcji turystycznych. Łódź: Wydawnictwo SIZ.
  • Gregor, B., Gotwald-Feja, B., Łaszkiewicz, A. (2017). E-commerce a zachowania konsumentów. [W:] M. Bartosik-Purgat, Zachowania konsumentów (s. 99-126). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN (praca w druku).
  • Gregor, B., Kalińska-Kula, M. (2014). Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Hossain, M., Kabir, S., Rezvi, R.I. (2017). Influence of the integrated marketing communication on brand orientation and market orientation: a literature review. Australian Journal of Business Science Design & Literature, 10 (1). Pobrano z: www.raoaustralia.org/current-issues/.
  • Kitchen, Ph.J. (2006). Marketing communications: principles and practice. London: Thomson Business Press.
  • Koekemoer, L. (2004). Principles of Communication. W: L. Koekemoer (red.), Marketing communications. Lansdowne: Juta and Co. Ltd.
  • Kulczycki, E. (2012). Teoretyzowanie komunikacji. Poznań: Wydawnictwo Naukowe IF UAM.
  • Pophal, L. (2015). Multichannel vs. Omnichannel Marketing: is there a difference, and what does it mean to you. EContent, marzec, 15-20.
  • Rekettye, G. (2016). Findings of an International research on the future of marketing communication. Conference Papers, Entrenova, Croatia. Pobrano z: www.academia.edu/28429380/Findings_of_an_International_Research_on_the_Future_of_Marketing_Communication.
  • Schramm, W.L. (1955). The process and the effects of mass communication. Chicago-London: University Press of Illinois.
  • Smith, P., Berry, Ch., Pulford, A. (2002). Strategic marketing communications. New ways to build and integrate communications. London: Kogan Page.
  • Smith, P.R., Taylor, J. (2004). Marketing communications an integrated approach. London: Sterling Kogan Page.
  • Thomson, E., Moore, J. (1995). Integrated marketing communication. Synergy of persuasive voices. Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • VanPatten, B. (2016). Communication and skill. New York: Rutledge.
  • Wiktor, J.W. (2013). Komunikacja marketingowa. Modele, struktury, formy przekazu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171505421

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.