PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 3 Andrzeja Kapiszewskiego przekraczanie granic kulturowych | 155--165
Tytuł artykułu

The New Silk Road and the Communication Between the Middle East and China

Warianty tytułu
Nowy Jedwabny Szlak a powiązania między Bliskim Wschodem i Chinami
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Termin "Jedwabny Szlak" ma dwa znaczenia: dosłowne i metaforyczne. W czasach, kiedy termin ten został wprowadzony do obiegu, centrum handlowym ówczesnego globalnego świata był świat arabski. Później centrum to przesunęło się na zachód, w dużym stopniu ze względu na chaos i zaburzenia, które zaczęły wstrząsać Bliskim Wschodem. W kolejnym okresie handel światowy zaczął intensywnie rozwijać się na Dalekim Wschodzie, z którym ściśle powiązana jest Zatoka Arabska/ Perska oraz basen Morza Czerwonego. Dzisiaj gospodarcze znaczenie Jedwabnego Szlaku staje się ważniejsze niż kiedykolwiek. W artykule analizowane są kulturowe aspekty idei Jedwabnego Szlaku oraz formy, w jakich ta idea zaczyna się wyrażać. (abstrakt oryginalny)
EN
The term "Silk Road" is used in two senses - literal and metaphorical. At the time of the original sense of this term the Arab world was a centre of global trade. Later, however, the centre of global commerce shifted gradually westwards, driven by the disasters and calamities that afflicted the Arab world. Much later, however, the fortunes of the world trade began to revive, particularly starting from the Far East to the Arabian/Persian Gulf and the Red Sea. Some economists today are talking about "a revival of the Silk Road" - in its literal rather than metaphorical sense. Today the economic focus on the Silk Road has never been stronger. This article stresses that the new Silk Road also has a cultural side and discusses numerous ways of its reflection. (original abstract)
Twórcy
  • the Ministry of Awqaf and Religious Affairs, Sultanate of Oman
Bibliografia
  • J. Elverskog, Buddhism and Islam on the Silk Road, University of Pennsylvania Press, Philadelphia 2010, p. 53.
  • H. Kung, A Global Ethic for Global Politics and Economics, Oxford University Press, Oxford 1998.
  • Abdullah Bin Mohammed Al Salmi, Religious Tolerance: A Vision for a New World, ed. A. Ziaka, Olms Verlag, Hildesheim-Zurich-New York 2016.
  • Muhiyi al-Din Ibn Arabi, Alfutuhat Almakkiya (in Arabic), Dar Sadir, Vol. 3, Beyrouth 2004, p. 334.
  • Muhammad b. Humayd Ibn Ruzayk, Alfath Almoubin Fi Sirat Al-Sada Al-Bu Sa'idiyin (in Arabic), ed., Abd al-Mun'im‚ Amir and Muhammad Murci Abdallah, Ministry of National Heritage and Culture, Muscat 2001, p. 311-312
  • G.P. Badger, The History of Imams and Seyyid of Oman by Salil Ibn Ruzayq from A.D 661-1856, Hackluyt, London 1871.
  • Abu Rabi' Al-Wissyani, Siyar Al-Wissyani (in Arabic), ed. Umar Luqman Asbana, Vol. 1, p. 369, Ministry of Heritage and Culture, Muscat 2009.
  • Nur al-Din Abdullah b. Humayd Al-Salimi, Tuhfat Al- Ayyan Bi-Sirat Ahl Oman, Vol. 1, p. 154-155, Ministry of National Heritage and Culture, Muscat 1981.
  • A. Huffington, Thrive: The Third Metric to Redefining Success and Creating a Life of Well-Being, Wisdom and Wonder, New York 2014.
  • J. Elversorg, Buddhism and Islam on the Silk Road, University of Pennsylvania Press, Philadelphia 2010.
  • R. Kaplan, Monsoon. The Indian Ocean and The Future American Power, Random House, New York 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171505667

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.