PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | z. 10 | 119--131
Tytuł artykułu

Patients' Satisfaction in Health Care on the Example Euro Health Consumer Index Report

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Satysfakcja pacjentów w opiece zdrowotnej na przykładzie raportu Europejskiego Konsumenckiego Indeksu Zdrowia
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza pojęcia pacjent/klient usług zdrowotnych, analiza definicji satysfakcji pacjenta oraz przedstawienie wyników rankingu Europejskiego Konsumenckiego Indeksu Zdrowia z 2017 r. Raport EHCI dotyczy funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w poszczególnych krajach europejskich. Przedmiotem badań jest postrzeganie systemu opieki zdrowotnej przez pacjentów/konsumentów tych usług. Celem badań EHCI jest porównanie systemów ochrony zdrowia w Europie, określenie standardów w opiece zdrowotnej oraz zlokalizowanie obszarów wymagających udoskonalenia.(abstrakt oryginalny)
EN
The goal of the present paper is the analysis of the term patient/healthcare services client, the analysis of the definition of patient satisfaction and presenting the results of the Euro Health Consumer Index of 2017. The EHCI report concerns healthcare system functioning in particular European countries. The subject of the research is perception of healthcare system by patients/healthcare services consumer. The goal of the EHCI research is comparison of healthcare systems in Europe, determining healthcare standards and identifying areas that need improvement.(original abstract)
Twórcy
  • Częstochowa University of Technology
Bibliografia
  • [1] Borkowski S., Corejova T., Rosak-Szyrocka J., Determinaty jakości usług medycznych w Polsce, Unikat 2, Katowice 2010.
  • [2] Dudek R., Chory jako klient i e-pacjent, "Politicus - Pismo Koła Młodych Politologów", Wrocław 2008.
  • [3] GUS w Katowicach, Wskaźniki Zrównoważonego Rozwoju. Moduł krajowy, wygenerowano z Bazy Wskaźników Zrównoważonego Rozwoju (Wskazni-kiZRP.stat.gov.pl) [accessed 14.02.2017].
  • [4] Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, p. 133.
  • [5] Krajewska-Kułak E., Szczepański M., Łukaszuk C., Lewko J., Problemy terapeutyczno-pielęgnacyjne od poczęcia do starości, t. 2, Akademia Medyczna w Białymstoku, MK Druk, Białystok 2007, p. 36-37.
  • [6] Krot K., Rudawska I., Budowanie satysfakcji pacjenta na podstawie zaufania - studium empiryczne rynku usług medycznych, "Handel Wewnętrzny" 2016, 4 (363), p. 110.
  • [7] Małecka B., Marcinkowski J.T., Satysfakcja pacjenta czynnikiem kształtującym współczesny rynek usług medycznych, Zakład Higieny Katedry Medycyny Społecznej Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu, "Probl Hig Epidemiol" 2007, 88 (1), p. 17.
  • [8] Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M., Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych, CeDeWu, Warszawa 2012, s. 56-57, s. 63, p. 191.
  • [9] Report Health Consumer Powerhouse Ltd., 2017, ISBN 978-91-980687-5-7, p. 27, 31.
  • [10] Report Health Consumer Powerhouse Ltd., 2016, ISBN 978-91-980687-5-7, p. 5, 16, 19, 21, 27.
  • [11] Rosak-Szyrocka J., Satysfakcja klientów wewnętrznych szpital w aspekcie lojalności, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, Seria: Organizacja i Zarządzanie" 2016, z. 29, nr kol. 1955, p. 279.
  • [12] Rudawska I., Ekonomizacja relacji pacjent - usługodawca w opiece zdrowotnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006.
  • [13] Rudawska I., Marketing w nowoczesnej opiece zdrowotnej. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005, s. 50.
  • [14] Ustawa z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz.U. nr 52, poz. 17 z 2009 z dnia 31 marca 2009 r., art. 3.1. pkt 4.
  • [15] http://wskaznikizrp.stat.gov.pl/komponenty/export/005001002005K _europejski_konsumencki_indeks_zdrowia_ehci_pl.pdf [accessed 14.02.2017].
  • [16] http://www.healthpowerhouse.com/wp-content/uploads/2017/01/EHCI_ 2016_report.pdf [accessed 14.02.2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171506485

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.