PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | z. 10 | 143--156
Tytuł artykułu

The Diagnosis of the Use of Social Media in Building an Enterprise's Relationships With Customers: Poland and the European Union

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Diagnoza wykorzystania mediów społecznościowych w kreowaniu relacji przedsiębiorstwa z klientami: Polska na tle Unii Europejskiej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Jednym z zasadniczych priorytetów współczesnego przedsiębiorstwa, który umożliwia osiąganie względnie trwałej przewagi konkurencyjnej na rynku, jest budowanie i utrzymywanie trwałych relacji z jego interesariuszami, w tym z klientami. Istotną rolę w osiąganiu tego celu odgrywają nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. W artykule przedstawiono diagnozę stopnia wykorzystania mediów społecznościowych jako jednej z możliwości budowania i podtrzymywania trwałych relacji przedsiębiorstwa z jego klientami. Analizę i ocenę oraz wnioski z przeprowadzonych badań oparto na wybranych danych charakteryzujących przedsiębiorstwa państw Unii Europejskiej, pozyskanych z bazy statystycznej Eurostatu w latach 2012-2016.(abstrakt oryginalny)
EN
One of the key priorities of a modern enterprise that ensures a relatively sustainable competitive advantage in the market is building and maintaining stable relationships with its stakeholders, including customers. In this respect, an important role is played by modern information and communication technologies. The paper presents the diagnosis of the use of social media as one of the options that an enterprise has to build and maintain long-term relationships with its customers. The analysis, evaluation and conclusions from the study are based on selected data on the EU enterprises retrieved for the years 2012-2016 from the Eurostat database.(original abstract)
Twórcy
  • University of Economics in Katowice
Bibliografia
  • [1] Arak P., Bobiński A., Czas na przyspieszenie. Cyfryzacja gospodarki Polski, Polityka Insight Research, Warszawa 2016, p. 7.
  • [2] Barefoot D., Szabo J., Znajomi na wagę złota, Oficyna Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011, p. 19.
  • [3] Dobiegała-Korona B., Budowa i wzrost kapitału klienta, "CEO - Magazyn Top Menedżerów", May 2008, pp. 18-19.
  • [4] Dobiegała-Korona B., Zaufanie klienta, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie", nr 2, June-July 2007, p. 19.
  • [5] Doligalski T., Współtworzenie wartości z klientami zorientowane na innych klientów, "E-mentor" 2011, nr 1(38), pp. 4-5.
  • [6] Ettenson R., Conrado E., Knowles J., Model 4P wymaga rewizji, "Harvard Business Review Polska", nr 123, May 2013, p. 26.
  • [7] Fabjaniak-Czerniak K., Internetowe media społecznościowe jako narzędzie public relations, [in:] Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych niepewności, red. K. Kubiak, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2012, pp. 183-184.
  • [8] Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2004, p. 69.
  • [9] Gogołek W., Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie, paradoksy, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2010, p. 160.
  • [10] Grzechowiak M., Jaskowska B., Małek A., Raport social media 2010, Internet Standard, Warszawa 2010, p. 45.
  • [11] Nowak D., Zarządzanie międzyorganizacyjnymi relacjami kooperacyjnymi w przedsiębiorstwach przemysłowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2012, p. 5.
  • [12] Otto J., Marketing relacji, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004, pp. 7-8.
  • [13] Prahalad C.K., Krishnan M.S., Nowa era innowacji, PWN, Warszawa 2010, p. 10.
  • [14] Prahalad C.K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005.
  • [15] Ramaswamy V., Gouillart F., Building the Co-Creative Enterprise, "Harvard Business Review", October 2010, p. 57.
  • [16] Rokita J., Dynamika zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2009, p. 197.
  • [17] Sztucki T., Encyklopedia marketingu, Placet, Warszawa 1999, p. 329.
  • [18] Szymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2006, pp. 76-77.
  • [19] www. ec.europa.eu/eurostat, Eurostat Datebase [accessed February 2017].
  • [20] www. geminius.pl [accessed February 2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171506489

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.