PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2007 | nr 23 | 61--66
Tytuł artykułu

Identification the Cluster Woodprocesing Sector in the Slovak Republic

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
One of the aims of the EU countries economic policy is the perpetual growing of the competitive products and, that is, in the purview of the global markets. Eventual tool in order to raise companies' competitiveness on the global market is of the integration companies in clusters. The paper analyses woodprocesing's companies of Slovak republics e new viewpoint - which can be used to analyze and evaluate cluster initiative.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
61--66
Opis fizyczny
Twórcy
  • Technical Univerzity in Zvolen, Slovak Republic
  • Technical Univerzity in Zvolen, Slovak Republic
Bibliografia
  • Birnerova E.: Marketing logistics - a key to customers satisfaction. In Prace naukowe Adademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach. "Nowoczesne produkty na rynku uslug transportowo - spedycyjno - logistycznym". Katowice. 2003. s. 31-37.
  • Krizanova A.: Spokojnost Zakaznika a jej piliere - hodnota a kvalita vyrobku alebo sluzby. In: Kvalita 3/2003, s. 26-29.
  • Kusa A., Kajan T.: Implementation of Costumer relationship management in wood processing company , In Zbornik z medzinarodnej vedeckej konferencie "The Growth and Developement in Forestry and Wood Industry". Scientific book. Zagreb : University of Zagreb, Croatia 2004. p. 5 - 19.
  • Solvell O., Goran L., Ketels Ch. : The Cluster Initiative Greenbook. Stockholm Brommatryck AB, 2003. p. 135.
  • Svac V.: Inovacné pristupy vÿrobcov automobilovÿch komponentov. In: Management of manufacturing systems: The first conference with international participation conference proceedings. 18-19 November 2004, Presov, Slovak republic. Department of Managemet and Environmental Engineering - Faculty of Manafacturing Tachnologies, 2004. s. 365-372.
  • Vanek M.: Marketing jako nedilna soucast integrovaného managementu; Integrovanÿ management jako nedilna soucast marketingu. In Marketing a obchod 2006, Zvolen, november 2006. Zvolen : EDUCA - MaO a Katedra marketing, obchodu a svetového lesnictva, 2006. s. 329 - 333.
  • Zauskova, A., Loucanova, E. Identifikacia a mapovanie klastra drevospracujuceho priemyslu. In: Zbornik vedeckÿch prac "Acta Facultatis Xylologiae". Zvolen: TU 2006.
  • http://www.sario.sk/swift_data/source/dokumenty/furniture_production.pdf, 25.05.2007.
  • http://www.incontext.indiana.edu/2004/sep-oct04/news.html, 16.06.2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171506647

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.