PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 1 (23) | 53--78
Tytuł artykułu

Kadra wykładowców jako element marketingu szkoły wyższej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Faculty as an Element of School's of Higher Education Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ustalenie zakresu i wyników dotychczasowych badań nad postrzeganiem kadry wykładowców z perspektywy wewnętrznej i zewnętrznej polskich uczelni a także ocena wykorzystania tych zasobów w świetle wiedzy o marketingu organizacji usługowej. Metody badań wykorzystane w opracowaniu artykułu obejmują: analizę polskiego i zagranicznego czasopiśmiennictwa z zakresu zarządzania i marketingu szkół wyższych, diagnozę sposobów wykorzystania kadry wykładowców jako szczególnego zasobu marketingowego uczelni oraz sformułowanie warunków skutecznego zarządzania marketingowego pracownikami uczelni celem budowania i umacniania marki uczelni na rynku polskim i zagranicznym.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to determine the scope and the results of research on the perception of the teaching staff from the perspective of internal and external Polish universities as well as the assessment of utilization of these resources in the light of the knowledge of marketing service organization. Test methods used in the article include: an analysis of Polish and foreign periodicals in the field of management and marketing of higher education, diagnosis the teaching staff role as a special resource of the university marketing and to formulate the conditions of effective academic staff marketing in order to build the strengthen brand of universities in the local and foreign markets.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
53--78
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Baruk, A. (2014), Relacyjny kontekst marketingu personalnego organizacji naukowych, "Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych", Warszawa: Instytut Lotnictwa, nr 13.
  • Cambra-Fierro, J., Cambra-Berdu ́n, J. (2016). The role of school and university teachers as part-time marketers, Marketing Intelligence & Planning.Vol. 26 Iss 5, pp. 539 - 551.
  • Ciechomski, W. (2004). Uwarunkowania i sposoby promocji uczelni, w: Marketing szkół wyższych, WSB, Poznań 2004, s.262-270.
  • Clark B. R. (1998), Creating Entrepreneurial University: Organizational pathways of transition, Paris: International Association of Universities.
  • McCormack J, Propper C., i Smith S. (2013). Herding cats? Management and university performance CMPO Working Paper Series, No. 13/308, June.
  • Domański, T. Marketing edukacyjny w warunkach internacjonalizacji rynku, w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s. 23-30
  • Dziewanowska, K. (2016). Doświadczenia relacyjne w szkolnictwie wyższym i ich wpływ na wizerunek uczelni oraz lojalność studentów, "Handel Wewnętrzny" nr 3(362), s. 126-136
  • Hall,H. (2013). Marketing partnerski jako źródło przewagi konkurencyjnej współczesnej uczelni, Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s.241-256
  • Iwankiewicz-Rak, B. (2004). Zarządzanie marketingowe szkołą wyższą, w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s.51-63
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J. i Wong, V. (2002). Marketing. Podręcznik europejski, Warszawa: PWE, s. 715.
  • Kulig, A., Lisiecki, P. (2011). Wyróżnić się, ale czym? Strategie marketingowe szkół wyższych. w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s.275).
  • Leja, K., (2004). Warunki wstępne opracowania strategii zarządzania wiedzą, "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" nr,1/23, s.52
  • Mackiewicz, H. (2014), Odpowiedzialność nauczyciela akademickiego w pracy dydaktycznej, w: Prace Naukowe UE we Wrocławiu, Wrocław: wyd. UE, s.224-234
  • Maciejewski, W. (2013). Profesor jako element marki uczelni, w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, 2013, s257-267
  • Martyniak, Z. (2001). Organizacja i zarządzanie, Oficyna wydaw. Kraków: Antykwa, s. 307.
  • H. Mruk, Osobowość profesora jako czynnik budowania wizerunku szkoły wyższej, w: Marketing szkół wyższych, WSB, Poznań 2004, s.329-334
  • Oczachowski, D. (2004) Znaczenie personelu w budowaniu relacji w szkołach wyższych, w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s.353-359
  • Olearnik, J., Pluta-Olearnik, M. (2015). Entrepreneurial university - from ideas to reality Optimum. Studia Ekonomiczne nr 5 (77), s. 110-120.
  • J. Paszkowski, Specyfika marketingu personalnego w szkolnictwie wyższym, w: Marketing szkół wyższych, WSB, Poznań 2004, s. 345-352.
  • Penar, D., Szczepańska-Woszczyna, K. (2011). Marka szkoły wyższej - w poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej, w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s.259.
  • Pluta-Olearnik, M. (2004), Rozwój usług edukacyjnych w dobie społeczeństwa informacyjnego, Warszawa: PWE.
  • Ranking Perspektywy (2016) (http://www.perspektywy.pl/RSW2016/ranking-uczelni-akademickich)
  • P. Ratajczyk, P. Sojkin, B. (2004). Kształtowanie pozycji konkurencyjnej szkoły wyższej i jej oferty edukacyjnej, w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s.161-167.
  • Rudawska, E. (2015). Zaangażowanie pracownika jako efekt działań w obszarze marketingu wewnętrznego. "Marketing i Rynek" nr 8 s. 587.
  • Rudnicka, S. (2004). Relacje interpersonalne pomiędzy nauczycielem akademickim a studentem, w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s.337-344.
  • Sobolewski, D. (2013). Wartości akademickie w kształtowaniu marki szkoły wyższej, w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s.55-71
  • Stecyk, A. (2016). Doskonalenie jakości usług edukacyjnych w szkolnictwie wyższym. Podejście metodyczne, Szczecin: Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Światowy, G. (2013). Rola pracowników dydaktycznych w budowaniu marki absolwenta szkoły wyższej, w: Marketing szkół wyższych, Poznań: WSB, s.203-215.
  • The whole world is going to university. (2015), "The Economist", 28-03-2015.
  • Waśkowski, Z. (2015). Wykorzystanie koncepcji marketingu relacyjnego w procesie budowania więzi uczelni z interesariuszami zewnętrznymi. , "Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych", Warszawa: Instytut Lotnictwa, nr 15.
  • Wiśniewska, M., Brałkowska, M., i Zieliński, G. (2014). Determinanty jakości usług edukacyjnych Prace Naukowe UE we Wrocławiu, nr 356, s.271-279.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171506735

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.