PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | Innowacje w turystyce : wybrane praktyki działań | 23--36
Tytuł artykułu

Geolokalizacja jako przykład innowacji marketingowej oferentów produktów turystycznych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Geolokalizacja, czyli ustalanie lokalizacji poprzez telefon komórkowy, to rozwiązanie oparte na nowoczesnej technologii, które zyskuje coraz większą popularność. W wymiarze marketingowym jest pomocna w identyfikacji cech klienta, poznaniu jego potrzeb w czasie rzeczywistym, oferowaniu mu nowych produktów i usług oraz pogłębianiu lojalności klienta, a także relacji z nim. Możliwości, jakie stwarza mogą być wykorzystywane przez różne przedsiębiorstwa działające w branży turystycznej. Celem artykułu jest identyfikacja i analiza wykorzystania geolokalizacji jako innowacji marketingowej, przez podmioty oferujące produkty turystyczne w Polsce. Celami szczegółowymi jest wskazanie korzyści oraz możliwości stosowania geolokalizacji w wybranym sektorze, z uwzględnieniem determinant sprzyjających i blokujących. W artykule przyjęto założenie badawcze, że geolokalizacja, jako innowacja marketingowa, jest narzędziem wykorzystywanym przede wszystkim w celu intensyfikowania komunikacji z turystami. Wpływa to korzystnie na stopień zaspokojenia potrzeb aktualnych lub potencjalnych klientów, wzmacnianie relacji z klientami, w tym szczególnie osobami młodymi, korzystającymi aktywnie z nowoczesnych technologii mobilnych. Przedmiotem badań jest zjawisko geolokalizacji i jego wpływ na komunikację podmiotów wewnątrz sektora turystycznego oraz kluczowe funkcje związane z tym innowacyjnym narzędziem komunikacji marketingowej. Podmiotem badawczym są wybrane podmioty, oferujące produkty turystyczne, które w swoich działaniach marketingowych stosują rozwiązania oparte na geolokalizacji. W artykule wykorzystano badania wtórne w postaci krytycznej analizy literatury oraz przy użyciu metody dokumentacyjnej - materiały pochodzące z badanego sektora (metoda case research). (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Batorski D., Płoszaj A.: Diagnoza i rekomendacje w obszarze kompetencji cyfrowych społeczeństwa i przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu w kontekście zaprogramowania wsparcia w latach 2014-2020. Warszawa, listopad 2012, s. 2-15.
  • https://infowire.pl/generic/release/182425/geolokalizacja-czyli-jak-oswoic-ropo-w-e-turystyce/ (dostęp: 20.02.2017).
  • http://innpoland.pl/l 17451,innowacje-w-turystyce-od-audioprzewodnikow-przez-big-data-po-kapsuly-5d (dostęp: 20.02.2017).
  • http://inspiros.pl/karta-turysty-za-darmo-za-check-in-na-foursquare/ (dostęp: 20.02.2017).
  • http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/trafiony-niezatopiony-czyli-kolejny-rok-rewolucji-w-marketingu-komunikacji/ (dostęp: 12.02.2017).
  • http://rowery.trojmiasto.pl/Geolokalizacja-w-turystyce-rowerowej-n75032.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171506929

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.