PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 3(49) | 79--84
Tytuł artykułu

Ethnographic methods - a case study of gaining knowledge about consumers

Warianty tytułu
Metody etnograficzne - studium przypadku zdobywania wiedzy o konsumencie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule przedstawiono proces zmian zachowań konsumentów zachodzących na przestrzeni ostatnich lat w zakresie aktywności i zdrowego trybu życia. Jego celem była charakterystyka, analiza oraz ocena motywacji osób prowadzących zdrowy tryb życia, czyli tych, którzy uprawiają sport i stosują zasady zdrowego żywienia. Tezą badania jest to, że konsumenci głównie uprawiają sport dla rozrywki, sprawia im to przyjemność, chcą być w formie, cieszyć się zdrowiem, dobrą kondycją i właściwą sylwetką. Tezę zweryfikowano przeprowadzając eksperymentalne, pilotażowe etnograficzne badania jakościowe - obserwację uczestniczącą. Instrumentem pomiarowym była technika cienia. Weryfikacja postawionej tezy została wsparta analizą oraz oceną aktualnych i dostępnych wtórnych danych ilościowych dotyczących zmian zachowań konsumentów w zakresie aktywności i prowadzenia zdrowego trybu życia.(abstrakt autora)
EN
This study presents the process of changes in consumer behaviour taking place over the last few years related to being active and leading a healthy lifestyle. The objective of the paper is to characterize, analyze and evaluate the motivation of people leading a healthy lifestyle, i.e. those who practice sports and keep a healthy diet. The thesis of the study is that consumers practice sports mainly for entertainment and enjoyment, wishing to stay healthy and fit and maintain a proper body shape. The thesis was verified by carrying out experimental pilot ethnographic qualitative research involving participatory observation. The measurement instrument used was shadowing. The thesis was verified based on the analysis and evaluation of the current and available secondary data on consumer behaviour changes related to being active and leading a healthy lifestyle.(author's abstract)
Rocznik
Numer
Strony
79--84
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
Bibliografia
  • Kieżel, E. (2010). Konsument i jego zachowania na rynku europejskim. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Kotler, Ph. (2012). Marketing. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  • Krzakiewicz, K., Cyfert, S. (2016). Strategiczny potencjał organizacji uczącej się w aspekcie koncepcji dynamicznych. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, 149, 43-60
  • Maciaszczyk, M. (2014). Teoretyczne aspekty zachowań konsumenckich osób niepełnosprawnych ruchowo. Lublin: Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej.
  • Rosa, G., Perenc, J. (red.). (2011). Zachowania nabywców. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Rudnicki, L. (2012). Zachowania konsumentów na rynku. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
  • Rzemieniak, M. (2013). Zarządzanie niematerialnymi wartościami przedsiębiorstw. Toruń: Dom Organizatora TNOiK.
  • Skowron, Ł., Gąsior, M. (2017). Motywacja pracownika a lojalność i satysfakcja klienta. Warszawa: Difin.
  • Skowron, S. (2013). Klient w sieci organizacyjnej. Warszawa: Difin.
  • Sopińska, A., Mierzejewska, W. (2017) Otwarte innowacje produktowe realizowane przez przedsiębiorstwa działające w Polsce. Podejście zasobowe. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.
  • Stańczyk-Hugier, E. (2011). Business strategies - inter-firm network perspective. Organization and Management, 5 (148), 157-172.
  • Zakrzewska-Bielawska, A. (2016). Ambidextrous organization jako przykład przedsiębiorstwa inteligentnego. Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, 148, 161-180
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171507843

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.