PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 72 Transport Research. Towards Future. Development trends | 35--43
Tytuł artykułu

The Role of Economic Value of Time in Shaping Passenger Transport Behaviour

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Nowadays the time factor is perceived as an increasingly valuable economic resource for societies. The role of the economic value of time in shaping passenger transport behaviour is considered to be significant because the knowledge of costs related to excessive time loss during travel is an important factor affecting consumer decisions in the transport market. The paper aims to discuss the issue of economic value of time and consumer behaviour in transport and presents some valuable research results made in this matter which are confirming the thesis of the article. (original abstract)
Twórcy
  • University of Gdansk, Poland
Bibliografia
  • Annema, J.A. (2013), Transport resistance factors: time, money and effort, In: Wee, B.V., Annema, J.A. and Banister, D. (Eds.), The transport system and the transport policy, Edward Elgar Publishing, p. 101.
  • Batley, R. and Iaird, J. (2012), Theory and practice of valuating travel time savings, Institute for Transport Studies, University of Leeds. Available from http://www.its.leeds.ac.uk/theforge/downloads/richard batley.pdf [Accessed 27 July 2017].
  • Dijst, M., Rietveld, P. and Steg, L. (2013), Individual needs, opportunities and travel behaviour: a multidisciplinary perspective based on psychology, economics and geography, In: Wee, B.V., Annema, J.A. and Banister, D. (Eds.), The transport system and the transport policy, Edward Elgar Publishing, p. 36.
  • Enei, R., Bąk, M., Baird, A., Matthews, B. and Shnell, O. (2011), Analysis of System Requirements for Co- and Intermodality in Long-Distance Passenger Travel, Deliverable 4.2 of ORIGAMI, Co-funded by FP7, TRI, Edinburgh Napier University, Edinburgh.
  • Eurostat, Transport - database, European Commission. Available from http://ec.europa.eu/eurostat/data/database [Accessed 27 July 2017].
  • Jara-Diaz, S. (2008), Transport economic theory, Emerald Group Publishing Limited, Universidad de Chile, Santiago, pp. 68-69.
  • Jonkis, A. (2010), Kształtowanie zachowań komunikacyjnych na potrzeby logistyki miasta, Logistyka, 5. Available from http://www.logistyka.net.pl/bank-wiedzy/transport-i-spedycja/item/download/1594_6f3e23498330ed87cb59ed136ecb3353 [Accessed 27 July 2017].
  • Mobilna Gdynia. Available from https://www.mobilnagdynia.pl/m-projekty [Accessed 27 July 2017].
  • Preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni. Raport z badań marketingowych 2015, Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni, Uniwersytet Gdański. Available from http://www.zkmgdynia.pl/admin/__pliki__/A4_zkmgdynia-PZKMGraport 2015.pdf [Accessed 27 July 2017].
  • Sumaedi, S. (et al.) (2014), Public transport passengers' behavioural intentions, paratransit in Jaboderabek - Indonesia, Springer, pp. 14-15.
  • Pawłowska, B. (2000), Zewnętrzne koszty transportu, problem ekonomicznej wyceny, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk, pp. 124, 159.
  • Tarski, I. (1976), Czynnik czasu w procesie transportowym, WKŁ, Warszawa, pp. 12, 141.
  • The customer experience of urban travel, (2017), Conduent. Available from https://www.conduent.com/insights/transportation-solutions/global-study/ [Accessed 27 July 2017].
  • Tundys, B. (2013), Logistyka miejska, teoria i praktyka, Difin, Warszawa, pp. 135-137.
  • Value of time for bus passengers (2016), Accent, RAND EUROPE. Available from http://content.tfl.gov.uk/value-of-time-at-the-stop-summary.pdf [Accessed 13 September 2017].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171508298

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.