PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | 74 Aktualne wyzwania rozwoju transportu | 71--81
Tytuł artykułu

An Analisis of the Influence of Quantity of a City and Landform Form Unmotorized Motion Based on German Researches "Mobilität in Städten

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analiza wpływu wielkości miasta i ukształtowania terenu na ruch niezmotoryzowany na podstawie badań niemieckich "Mobilität in Städten
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł powstał na podstawie prowadzonych regularnie przez Uniwersytet Techniczny w Dreźnie badań zachowań transportowych w miastach niemieckich. Obejmują one zasięgiem wiele miejscowości w Niemczech o różnej wielkości oraz ukształtowaniu terenu i są realizowane według ujednoliconej metodologii. Wykorzystując ich wyniki, przeprowadzono analizy porównawcze odnośnie do udziału ruchu pieszego, rowerowego czy też niezmotoryzowanego. Podjęto próbę określenia wpływu wielkości miasta na wielkość tego ruchu, często się bowiem uważa, że znaczenie ruchu niezmotoryzowanego zmniejsza się wraz z wielkością miasta. W analizach zostanie uwzględniony wpływ odległości podróży na znaczenie ruchu pieszego i rowerowego w ruchu miejskim. Dodatkowo przeanalizowany zostanie wpływ motywacji podróży na udział tego ruchu. Ponieważ wspomniane badania komunikacyjne trwały przez cały rok, dlatego też możliwe będzie uwzględnienie wpływu pory roku na udział ruchu pieszego, a zwłaszcza rowerowego w podróżach. Bardzo często zakłada się bowiem, że niekorzystne warunki atmosferyczne (przeważające w I i IV kwartale) wpływają na zmniejszenie znaczenia tego ruchu. (abstrakt oryginalny)
EN
The present paper was based on researches about transporting behaviour in German cities which are regularly conducted by the Technical University in Dresden. They include in its range many German cities of different quantity and differentlandform and they're implemented with a unified method. Using results of conducted comparing analysis both as regards the share of pedestrian and unmotorized motion, an attempt was made to find the influence of the size of the city to the size of that motion, because is often thought that signification of unmotorized motion is turning down as well as the quantity of a city. In the analysis will be also included the influence of the range of travel influencing on the size of pedestrian and cycling motion in the city motion. Additionally will be analyzed the affection on participation of that motion in motivation of travel. Because mentioned communication researches took the whole year it is possible to analyze the influence of the season on the participation of pedestrian and chiefly cycling motion in travels. It's assumed very often that bad weather conditions (mostly in 1st and 4th term) are turning down signification of that motion. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Krakowska
Bibliografia
  • Ahrens G.-A., Sonderauswertung zum Forschungsprojekt "Mobilität in Städten - SrV 2013", Technische Univesität Dresden, Dresden 2015 (aktualizacja 2016).
  • Badania zachowań komunikacyjnych mieszkańców Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego, red. A. Szarata konsorcjum wykonawców; lider: Politechnika Krakowska, Kraków 2014.
  • Dziedzic T., Kompleksowe badania ruchu - Kielce 2015, Rubika Consulting, Gdañsk 2015.
  • Thiem J., Hanelik M., Kompleksowe badania ruchu - Wrocław 2010, Biuro Inżynierii Transportu, Pentor Research International S.A., Poznań 2011.
  • Warszawskie badanie ruchu 2015 wraz z opracowaniem modelu ruchu, Raport z etapu 3, Opracowanie wyników badań, red. A. Szarata, Sopot-Kraków-Warszawa 2015.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171508777

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.