PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1 (22) | 107--120
Tytuł artykułu

Multilevel Models in Consumer Research

Warianty tytułu
Modele wielopoziomowe w badaniach konsumenckich = Mnogourovnevye modeli v obsledovanii potrebitelej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł ma na celu przedstawienie roli wielopoziomowego modelowania strukturalnego w analizie zachowań konsumentów na rynku globalnym. Współczesne teorie zachowań konsumentów podkreślają hierarchiczny i interaktywny układ zależności między zachowaniami konsumenta a instytucjonalnymi jego uwarunkowaniami. W analizie dokonano próby wielopoziomowego modelowania struktury wartości osobowych konsumentów i ich roli w kształtowaniu potencjału rynkowego w układzie międzynarodowym na próbie 62 000 respondentów z 42 krajów świata. Wyniki analiz wskazują, że struktura wartości osobowych jest silniej związana z indywidualnymi cechami respondentów. Jej rola w kształtowaniu wskaźników rynkowych na poziomie krajów okazała się niewielka. (abstrakt oryginalny)
EN
The objective of the article is to present the role of multilevel structural modelling in an analysis of consumer behaviour in the global market. The contemporary theories of consumer behaviour emphasise the hierarchical and interactive structure of dependencies between consumer behaviour and institutional determinants thereof. In their analysis, the authors made an attempt to perform multilevel modelling of the structure of consumers' personal values and their role in formation of the market potential on an international scene on a sample of 62 000 respondents from 42 countries across the world. The analyses findings indicate that the structure of personal values is stronger connected with individual traits of respondents. Its role in formation of the market indicators at the country level has appeared to be minor. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
107--120
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Brock University, Kanada
Bibliografia
  • Baker M.J. (2010), Marketing - philosophy or function?, (in:) Baker M.J., Saren M. (ed.) Marketing Theory. A Student Text, Sage.
  • Christopher M., Payne A., Ballantyne D. (2002), Relationship Marketing, Butterworth-Heinemann, Oxford.
  • Dibb S., Simkin L., Pride W. M., Ferrell O. C. (1994), Marketing: Concepts and Strategies, Houghton, London.
  • Gummeson E. (2008), Total Relationship Marketing, Butterworth-Heinemann, Amsterdam-Tokyo.
  • Hui X. Z., Fan X., Au K. (2004), When Does the Service Process Matter? A Test of Two Competing Theories, "Journal of Consumer Research", No. 31(2).
  • Kilbourne W. E. (2010), An institutional approach to sustainable marketing, (in:) Baker M.J., Saren M. (ed.), Marketing Theory. A Student Text, Sage.
  • Kiyak T., Kocas E., Kunnathur A. (2014), Market Potential Index 2014 (MPI©) Ranking of Major Countries for Market Expansion and Export Potential, "globalEDGE Business Review", Vol. 8, No. 4, https://globaledge.msu.edu/get-connected/globaledge-business-review/ volume/2014 [access: 06.02.2017].
  • Kotler P. (2000), Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and Control, Prentice Hall, London.
  • Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. (2010), Marketing 3.0. From Products to Customers to the Human Spirit, John Wiley, New York.
  • Maglio P.P., Kieryszewski C.A., Spohrer J.C. (2010), Handbook of Service Science, Springer.
  • Moller K. (2010), Relationships and Networks, (in:) Baker M.J., Saren M. (ed.), Marketing Theory. A Student Text, Sage.
  • Morgan R.M., Hunt S.D. (1994), The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing, "Journal of Marketing", No. 58.
  • Saren M. (2010), Marketing Theory, (in:) Baker M. J., Saren M. (ed.) Marketing Theory. A Student Text, Sage.
  • Verhoef P.C. (2003), Understanding the Effect of Customer Relationship Management Efforts on Customer Retention and Customer Share Development, "Journal of Marketing", No. 67.
  • World Value Survey, http://www.worldvaluessurvey.org/wvs.jsp.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171508783

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.