PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
15 (2017) | nr 1 | 143--151
Tytuł artykułu

The Use of Electronic Communication Tools in the Office Workplace

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Electronic communication tools facilitate cooperation and communication in the office environment. Although it is an extremely dynamic area, business communication is dominated by two "traditional" tools: email and instant messaging. The other tools are used in small percentage of companies and they are not used as intensive as email and instant messaging. The dynamics of communication is higher in managerial group. Managers used to send more emails comparing to non-managers. They also used more devices for communication, especially smartphones. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
143--151
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Gdansk, Poland
Bibliografia
  • Cramton C.D., Orvis K.L. (2003), Overcoming Barriers to Information Sharing in Virtual Teams, in: C.B. Gibson, S.G. Cohen (eds.), Virtual Teams That Work. Creating conditions for virtual team effectiveness, Jossey-Bass, San Francisco.
  • Edmunds A., Morris A. (2000), The problem of information overload in business organisations: a review of the literature, "International Journal of Information Management", Vol. 20.
  • Fluent (2016), The Inbox Report 2016. Consumer perceptions of email, http://www.fluentco.com/insight/inbox-report-2016-consumer-perceptions-email/.
  • Haddon L., Silverstone R. (2000), Information and communication technologies and everyday life: Individual and social dimensions, in: K. Ducatel, J. Webster, W. Herrmann (eds.), The information society in Europe: Work and life in an age of globalization, Lanham, U.K.: Rowman & Littlefield.
  • IBM Marketing Cloud (2016), 2016 Email Marketing Metrics Benchmark Study, http://ibmmarketingcloud.com.
  • Madden M., Jones S. (2008), Pew Internet & American Life Project Survey: Networked Workers, Washington.
  • Muszyńska K. (2011), Communication management in Polish IT Companies, "Annales UMCS Informatica" AI XI, Vol. 4.
  • Muszyńska K., Swacha J. (2014), Wykorzystanie narzędzi komunikacji, współpracy i wymiany plików przez studentów kierunków Informatyka i Zarządzanie, "Informatyka Ekonomiczna", nr 2(32), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Osterman Research (2013), An Osterman Research Survey Report: Results of a Survey With Email Users, Washington.
  • Purcell K., Rainie L., Pew Research Center (2014), Technology's Impact on Workers, http://www.pewInternet.org/2014/12/30/technologys-impact-on-workers/, accessed: 23.12.2016.
  • Radicati (2015), Email Statistics Report, 2015-2019 - Executive Summary, Palo Alto, https://www.radicati.com/.../Email-Statistics-Report-2015-2019-Executive-Summary.pdf.
  • Radicati (2016), Email Market, 2016-2020 - Executive Summary, Palo Alto, https://www.radicati.com/wp/wp.../Email-Market-2016-2020-Executive-Summary.pdf.
  • SARE (2015), Raport: XII Badanie wykorzystania poczty elektronicznej, Rybnik, https://sare.pl/jakie-trendy-panuja-w-e-mail-marketingu-pobierz-raport-xii-badanie-wykorzystania-poczty/.
  • Valcour P.M., Hunter L.W. (2005), Technology, organizations, and work-life integration, in: E.E. Kossek, S.J. Lambert (eds.), Managing work-life integration in organizations: Future directions for research and practice, Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Vidgen R., Sims J., Powell P. (2011), Understanding e-mail overload, "Journal of Communication Management", Vol. 15, No. 1.
  • Wróbel P. (2010), Skala i sposób wykorzystania poczty elektronicznej w organizacjach, "Współczesne Zarządzanie", Vol. 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171508989

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.