PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 4 (46) | 159--172
Tytuł artykułu

"Medium is the message" - Creating a University Image in the Time of Web 2.0

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The starting point of the article is McLuhan's statement that "medium is the message". The way universities promote themselves in media is causing specific associations with recipients. The university idea is changing, the requirement for entrepreneurship, the change in the way of the public universities funding, and the corporate approach to university force them to take action that will enable them to operate in a highly competitive market. The universities promote and build their image using mass media characteristic for business marketing, and at the same time, the media that reach young people - the social media. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
159--172
Opis fizyczny
Twórcy
  • Silesian University of Technology
Bibliografia
  • Adamski, A. (2015). Media as the intersphere of human life: another view on the mediatization of communication theory. In: D. Petranová, S. Magál (eds.),Megatrends and media, Media Farm - Totems and Taboo. Smolenice: Faculty of Mass Media Communication University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 16-39
  • Banyś, W. (2013). UniwerCity - budowanie kreatywności miast i regionów. In: J. Woźnicki (ed.), Misja i służebność uniwersytetu w XXI wieku. Warszawa: Instytut Społeczeństwa Wiedzy, 159-165.
  • Boguski, J. (2009). Od uniwersytetu tradycyjnego do uniwersytetu przyszłości. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, No. 1/33, 25-33
  • Charles, H., Davis I., Social Media in Higher Education: A Literature Review and Research Directions, Obtained 28.04.2017 from http://www.academia.edu/1220569/Social_Media_in_Higher_Education_A_Literature_Review_and_Research_Directions
  • Dijk, J.van, (2010). Społeczne aspekty nowych mediów. Warszawa: PWN.
  • Gadamer, H.G. (2008). Teoria, etyka, edukacja. Eseje wybrane. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
  • Goban Klas, T. (2015). Uniwersytet w kontekście nowych mediów i technologii informacyjnych. In: P. Sztompka, K. Matuszek (ed.), Idea uniwersytetu. Reaktywacja. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 299-318
  • Gorman, L., McLean, D. (2010). Media i społeczeństwo. Wprowadzenie historyczne.Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Jenkins, H. (2007). Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
  • Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, No. 53, 59-68
  • Kaznowski, D. (2008). Nowy marketing. Warszawa: VFP Communications Sp. z o.o
  • Kerckhove, D. de. (2001). Inteligencja otwarta. Narodziny społeczeństwa sieciowego. Warszawa: Mikom.
  • Koszembar Wiklik, M. (2016). Media społecznościowe w komunikacji i kreowaniu wizerunku uczelni publicznych. Sosnowiec: Oficyna Wydawnicza Humanitas.
  • Leja, K., (2013). Zarządzanie uczelnią, Koncepcje i współczesne wyzwania. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Logan, R.K. (2010). Understanding New Media: Extending Marshall McLuhan. Berno: Peter Lang Publishing Inc
  • Manovich, L. ( 2006). Język nowych mediów. Warszawa: WAiP.
  • McLuhan, M. (1975). Wybór pism, ed. K. Krzymowska. Warszawa: Wydawnictwo Artystyczne i Filmowe
  • McLuhan, M. (2001). Fiore Q., The Medium is the Massage. New York 1967, cit.: Loska K., Dziedzictwo McLuhana - między nowoczesnością a ponowoczesnością. Kraków: RABID.
  • McLuhan, M. (2001). Wybór tekstów. Poznań: Zysk i S ka
  • McLuhan, M. (2004). Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka. Warszawa: Wydawnictwa PWN WNT.
  • Olędzki, J. (2011). Preambuła o public relations. In: J. Olędzki (ed.), Public relations we współczesnym świecie: między służbą organizacji i społeczeństwu. Warszawa: ASPRA JR, 4-5.
  • Safko, L., Brake, D.K. (2009). The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for Business Success. New Jearsey: John Wiley & Sons Inc
  • Snapchat, Who's on Snapchat, anyway? Obtained 07.09.2017 from https://forbusiness.snapchat.com/blog/whos on snapchat anyway/
  • Wilkin, J. (2013). Jaka powinna być misja uniwersytetu w warunkach przełomu cywilizacyjnego? In: J. Woźnicki (ed.), Misja i służebność uniwersytetu w XXI wieku.Warszawa: Instytut Społeczeństwa Wiedzy, 25-30.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171509247

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.