PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 26 | 9--20
Tytuł artykułu

Problemy pomiaru dokonań marketingowych organizacji w dobie digitalizacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Problems of Measuring Marketing Performance in the Digital Age
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka pomiarów dokonań marketingowych (marketing performance) stanowi istotny przedmiot dyskusji obecnych czasów. W literaturze przedmiotu istnieje dość znaczący dorobek teoretyczny, który odnosi się do problemów pomiarów dokonań marketingowych. W artykule dokonuje się przeglądu ogólnego dorobku teoretycznego w interpretacji marketing performance w obecnych czasach. Celem tej publikacji jest próba zidentyfikowania kluczowych problemów i zasadniczych kierunków zmian w interpretacji efektów działań marketingowych w dobie digitalizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The issue of marketing performance is an essential object of present-day discussions. In literature there is quite a significant theoretical output, which refers to the problems of measuring marketing performance. This article reviews the general theoretical achievements in interpreting marketing performance in the present day. The aim of this paper is to try to identify key problems and main directions of changes in the interpretation of the effects of marketing in the digital era. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
9--20
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Ambler T., Kokkinaki F., Puntoni S. (2004), Assessing Marketing Performance: Reasons for Metrics Selection; "Journal of Marketing Management", vol. 20.
  • Anderson E.W., Mittal V. (2000), Strengthening the Satisfaction-Profit Chain, "Journal of Services Research", nr 2.
  • Ariyachandra T.R., Frolick M.N. (2008), Crutical Success Factors in Business Performance Management - Striving for Success, "Information Systems Management", vol. 25.
  • Brodie R.J. Winklhofer H., Coviello N.E., Johnston W.J. (2007), Is e-marketing coming of age? An examination of the penetration of e-marketing and firm performance, "Journal of Interactive Marketing", vol. 21, nr 1.
  • Clark B.H. (1999), Marketing performance Measures: History and Interrelationships; "Journal of Marketing Management", vol. 15.
  • Diamantopoulos A., Hart S. (1993), Linking market orientation and company performance: preliminary evidence on Kohli and Jaworski's framework, "Journal of Strategic Marketing", nr 1.
  • Doyle P. (2003), Marekting wartości, Felberg SJA, Warszawa.
  • Greenley G.E. (1995), Marketing Orientation and Company Performance: Empirical Evidence Form UK Companies; "British Journal of Management", vol. 6.
  • Gronholdt L., Martensen A. (2006), Key Marketing Performance Measures; "The Marketing Review", nr 6.
  • Homburg C., Artz M., Wieseke J. (2012), Marketing performance Measurement Systems: Does Comprehensiveness Really Improve Performance?, "Journal of Marketing", vol. 76.
  • Kannan P.K., Li H. (2017), Digital marketing: A Framework, review and research agenda, "International Journal of Research in Marketing", vol. 34, nr 1.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (1992), The Balanced Scorecard: measures that driver performance, "Harvard Buisness Review", January-February.
  • Kaplan R.S., Norton D.P. (2001), Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, PWN, Warszawa.
  • Kotłowska M., Kowalak R. (2016), Kluczowe mierniki dokonań w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Kowal W. (2015), Synthetic Organizational Evaluation. Emotional, Behavioural and Financial Effects of Marketing Activities in Effectiveness and Efficiency Evaluation, Publishing House of Wrocław University of Economics, Wrocław.
  • Królewski J., Sala P. (2013), E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, PWN, Warszawa.
  • Lamberti L., Noci G. (2010), Marketing strategy and marketing performance measurement system: Exploring the relationship, "European Management Journal", vol. 28.
  • Matzler K. Hinterhuber, Daxer i Huber (2005), The Relationship between Customer Satisfaction and Shareholder Value, "Total Quality Management", vol. 16, nr 5.
  • McGuire. J., T. Schneeweis, J. Hill (1986), An Analysis of Alternative Measures of Strategic Performance, "Advances in Strategic Management", nr 4.
  • Meyer, M. W., V. Gupta (1994), The Performance Paradox, (w) B.M. Staw, L.L. Cummings, Research in Organizational Behavior, JAI Press, Greenwich.
  • Mittal V. Anderson, Sayrak i Tadikamalla (2005), Dual Emphasis and the Long-Term Financial Impact of Customer Satisfaction, "Marketing Science", vol. 24, nr. 4.
  • Narver J.C., Slater S.F. (1990), The Effect of a Market Orientation on Business Profitability, "Journal of Marketing", vol. 54, nr 4.
  • Olson E.M., Salter S.F., Tomas G., Hult M. (2005), The Performance Implications of Fit Among Business Strategy, Marketing Organizataion Structure, and Strategic Behavior, "Journal of Marketing", vol. 69.
  • Parmenter D. (2016), Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Tworzenie, wdrażanie i stosowanie, Helion, Gliwice.
  • Rust R.T., Ambler T., Carpenter G.S., Kumar V., Srivastava R.K. (2004), Measuring Marketing Productivity: Current Knowledge and Future Directions, "Journal of Marketing", vol. 68.
  • Shaw R., Nowe spojrzenie na marketing, Studio Emka, Warszawa 2001.
  • Srivastava R.K., Shervani T.A., Fahey L. (1998), Market-Based Assets and Shareholder Value: A Framework for Analysis, "Journal of Marketing", vol. 62, nr 1.
  • O'Sullivan D., Abela A.V. (2007), Marketing Performance Measurement Ability and Firm Performance, "Journal of Marketing", vol. 71.
  • Surer A., Mutlu H.M. (2015), The Effects of an E-Marketing orientation on Performance in Turkish Exporter Firms, "Journal of Internet Commerce", vol. 14.
  • Tvede L., Ohnemus P. (2001), Marketing Strategies for the New Economy, John Wiley, Chichester.
  • Wu F., Mahajan V., Balasubramanian S. (2003), Am Analysis of E- Business Adoption and Its Impact on Business Performance, "Journal Of the Academy of Marketing Science", vol. 31, nr 4.
  • Vorhies D.V., Morgan N.A. (2003), A Configuration Theory Assessment of Marketing Organization Fit with Business Strategy and Its Relationship with Marketing Performance; "Journal of Marketing", vol. 67.
  • Żabińska T., Żabiński L. (red.) (2007), Zarządzanie marketingowe. Koncepcje marketingu a praktyki zarządzania. Aspekty teoretyczne i badawcze, Wydawnictwo AE, Katowice.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171509363

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.