PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 9 | nr 1 | 35--49
Tytuł artykułu

Zastosowanie informacji zwrotnej jako narzędzia motywacji pracowników na przykładzie banków

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Feedback as a Tool of Employee Motivation in Banks
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Cel: Koncentracja współczesnych banków na wynikach sprzedażowych i efektywności działania sprawia, iż istotne stają się umiejętności menadżerów, związane z motywowaniem podwładnych. Jednym z elementów, mogących pozytywnie wpływać na poziom motywacji pracownika jest, odpowiednio stosowana, informacja zwrotna na temat jego pracy. Metoda: Publikacja przedstawia wyniki wywiadu, którego uczestnikami byli menadżerowie zatrudnieni w kilku polskich bankach. Każdemu z nich zadane zostały te same, zebrane w kwestionariuszu ankietowym, pytania. Najważniejszym celem badania było ustalenie, jak szefowie korzystają z narzędzia, jakim jest feedback, jak dobrze - teoretycznie i praktycznie - są do tego procesu przygotowani, jak oceniają przydatność tegoż instrumentu. Poruszana problematyka wypływa z upowszechnianego w bankach zwyczaju regularnych ocen pracowniczych oraz systematycznego monitorowania wyników pracy podwładnych. Wyniki: Okazuje się, że regularnemu stosowaniu informacji zwrotnej przeszkadza szereg różnych obowiązków menadżerskich, niska i mało usystematyzowana znajomość jej technik, a także narosłe wokół feedbacku uprzedzenia. Pomimo to, narzędzie jest oceniane jako przydatne w motywowaniu, szczególnie, jeśli menadżer stosuje je często, regularnie i w sposób indywidualnie dobrany do danego pracownika. (abstrakt oryginalny)
EN
Purpose: Currently, banks are much focused on their sales performance and effective operation, which makes their managers' level of motivation a key issue. Feedback has a positive impact on employee motivation if applied suitably. Feedback applies to the evaluation of an employee's work performance and his or her contribution to the organisation. Methodology: This article shows the results of an empirical study. The interview was conducted with managers working in Polish banks. The main aim of this study was to find out how managers use feedback, how well they are prepared for using this tool and how they rate the usability of feedback in everyday work. This problem is closely related to the widespread evaluation process developed by banks to assess the work performance of their employees. Findings: The interview shows that regular feedback faces several obstacles, including mainly excessive workload for managers, lack of knowledge of feedback techniques and prejudice against feedback. In spite of that, feedback is judged positively in the context of motivation, especially, if used regularly and designed for the individual employee. (original abstract)
Rocznik
Tom
9
Numer
Strony
35--49
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański, doktorantka
Bibliografia
  • Armstrong M., Taylor S. (2016). Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
  • Czerska M. (2003). Zmiana kulturowa w organizacji. Wyzwanie dla współczesnego menadżera, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  • Downes J., Goodman J. (1990). Finance and Investment Handbook, New York.
  • Barron's. Gorczynska A.(2008). Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw. W poszukiwaniu źródeł wzrostu wartości rynkowej, Warszawa: CeDeWu Sp. z o.o.
  • Gostomski E. (2010), Bankowość międzynarodowa, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Góralczyk-Przychocka M. (2014). Sztuka dialogu (1). Rodzaje informacji zwrotnej w organizacji. Personel i Zarządzanie, Nr 12/2014.
  • Korach R. (2009). Nagroda i kara. Profesjonalna ocena pracownika, Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • Levitt T. (1983). After the Sale is Over, Harvard Business Review, No 9-10.
  • Lobene E. V., Pond A. W., Samuel B. (2015). A Multi -Source Investigation of Psychological Predisposition and Contextual Triggers, Journal of Psychology, Vol. 149, Issue 7.
  • Markham E., Smith S. I., Jannice W. (2017). A review, analysis and extension of peer-leader feedback agreement: Contrasting group aggregate agreement vs. Self-other agreement using entity analytics and visualisation, Leadership Quarterly, 2, Vol. 28, Issue 1.
  • McGee R., Rennie A. (2011). Budowanie zaangażowania pracowników. Zestaw narzędzi, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
  • Oleksyn T. (2017). Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
  • Pietrzak J. (2013). Czynniki przewagi konkurencyjnej na rynku bankowych usług detalicznych, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Pocztowski A. (1998). Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków: Wydawnictwo Antykwa.
  • Porter M. E. (1985). Competitive advantage. Creating and sustaining superior performance, New York: The Free Press.
  • Purgal-Popiela J. (2016). Pomiar i ocena w zarządzaniu talentami. W: Pocztowski A. (red.) Zarządzanie talentami w organizacji, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
  • Rzycka O. (2015). Menedżer coachem. Jak rozmawiać, by osiągnąć rezultaty, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
  • Sidor-Rządkowska M. (2016). Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
  • Solarz J. (2001). Uwarunkowania współczesnej bankowości. W: Oręziak L. i Pietrzak B. (red.) Bankowość na świecie i w Polsce, Warszawa: Wydawnictwo Olympus.
  • Stankiewicz M. J. (2005). Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Toruń: Wydawnictwo "Dom Organizatora".
  • Ściborek Z. (2010). Zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  • Terelak J. F. (1999). Psychologia menedżera, Warszawa: Wydawnictwo Difin.
  • Young S. F., Steelman L. A. (2014). The role of feedback in supervisor and workgroup identification, Personnel Review, vol. 43, Issue 2.
  • Zając C. (2007). Zarządzanie zasobami ludzkimi, Poznań: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej.
  • Zenger J., Folkman J. (2017). Why do so many managers avoid giving praise, Harvard Business Review, 02 May.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171509537

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.