PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 2 (48) | 141--153
Tytuł artykułu

Wykorzystanie big data w procesach decyzyjnych przedsiębiorstw

Warianty tytułu
The Use of Big Data in Corporate Decision-Making
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W XXI wieku konieczność ciągłego gromadzenia i przetwarzania znacznych ilości danych staje się codziennością w biznesie. Większość firm na świecie, bez względu na wielkość, profil działalności i zasoby finansowe, podejmuje działania w zakresie pozyskiwania informacji niezbędnych w procesach decyzyjnych, mając jednocześnie coraz szerszy dostęp do coraz tańszych danych. Celem artykułu jest przybliżenie pojęcia big data oraz zaprezentowanie możliwości wykorzystania wielkich zbiorów danych przez współczesne przedsiębiorstwa, zarówno w zakresie wsparcia strategicznych decyzji podejmowanych w organizacji, jak i w bieżących działaniach marketingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
In the 21st century, the need for continuous collecting and processing of large amounts of data becomes everyday business. Most companies in the world, regardless of the size, profile and financial resources, acquire information they need to the decision-making process, while getting more access to ever-cheaper data. The aim of the paper is to introduce the concept of big data and to present the possibility of using big data by enterprises, both in supporting strategic decisions as well as in current marketing activities taken in the organization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
141--153
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania
Bibliografia
  • Ayankoya, K., Calitz, A., Greyling, J. (2014). Intrinsic relations between Data Science, Big Data, business analytics and datafication. SAICSIT'14, Pro-ceedings of the Southern African Institute for Computer Scientist and In-formation Technologists Annual Conference 2014 on SAICSIT 2014 Em-powered by Technology. New York: ACM.
  • Big Data Executive Survey 2017. Big Data business impact: achieving business results through innovation and disruption (2017). NewVantage Partners LLC. Pobrano z: http://newvantage.com/wp-content/uploads/2017/01/Big-Data-Executive-Survey-2017-Executive-Summary.pdf.
  • Borne, K. (11.04.2014). Top 10 Big Data Challenges - A serious look at 10 Big Data V's. Pobrano z: https://mapr.com/blog/top-10-big-data-challenges-serious-look-10-big-data-vs/.
  • CEOs' Perspectives on growth, innovation and leadership. Disruption of global economy creating opportunities for visionary leaders (17.10.2016). Frost & Sullivan. Pobrano z: http://corpcom.frost.com/content/PR_CEOSurveyFindings?Source=PR_CC.
  • Chatterjee, S. (24.02.2016). Big Data visualization tools everyone in the industry should be using. Pobrano z: https://www.promptcloud.com/blog/6-big-data-visualization-tools-for-you.
  • Cisco Connected World Technology Report (CCWTR) (28.05.2013). Pobrano z: https://www.cisco.com/c/pl_pl/about/press/press-information-2013/20130528.html.
  • Davenport, Th.H. (2014). Big Data at work: dispelling the myths, uncovering the opportunities. Boston: Harvard Business School Publishing Corporation.
  • Graczyk-Kucharska, M. (2015). Big Data koniecznością współczesnego marketingu. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 875, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 41 (2), 265-276.
  • Kachniewska, M. (2014). Big Data analysis jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i regionów turystycznych. Folia Turistica, 32, 35-54. Pobrano z: www.folia--turistica.pl/attachments/article/430/FT_32_2014.pdf
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171509795

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.