PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 3 | nr 1062 | 306--311
Tytuł artykułu

Budżetowanie kosztów działań marketingowych

Autorzy
Warianty tytułu
The Budgeting of Cost of Marketing Operations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Działania marketingowe od dawna stanowią pole badań nauki o zarządzaniu przedsiębiorstwem. Pojawia się szereg opracowań, koncepcji związanych ze strategiami marketingowymi i instrumentami marketingu, omawiane są również warunki efektywnego funkcjonowania marketingu. Ponadto widoczne stają się funkcjonalne związki marketingu z różnymi systemami wspomagającymi zarządzanie. Controlling jako ponadfunkcyjny system wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem, obejmujący swoim zasięgiem wszelkie aspekty działalności przedsiębiorstwa, musiał wniknąć również w działania marketingowe. Dzięki temu marketing, kojarzony głównie ze stymulacją sprzedaży oraz udziału w rynku poprzez promocje i reklamy, otrzymał narzędzie planowania i oceny realizacji działań, zespolone z innymi narzędziami wykorzystywanymi przez controlling we wspomaganiu zarządzania przedsiębiorstwem. (fragment tekstu)
EN
The article describes marketing controlling in an enterprise. It is presented using the example of instruments of marketing controlling such as cost budgeting. Composing of budgets of cost requires cost identification and classification of marketing operation. Budgets of cost of marketing operations take advantage of consistent distribution with concept mix-marketing. (original abstract)
Słowa kluczowe
PL
EN
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Budżetowanie kosztów w przedsiębiorstwie, red. E. Nowak, ODTK. Gdańsk 2001.
  • Dworecki Z., Marketing w firmie, "Przegląd Organizacji" 1992, nr 4.
  • Kes Z., Kontrola budżetowa kosztów dystrybucji i obrotu energią elektryczną w spółkach dystrybucyjnych, praca doktorska, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, 2002.
  • Nowosielski S., Centra kosztów i centra zysku w przedsiębiorstwie. AE, Wrocław 2001.
  • Podstawy controllingu, red. E. Nowak, AE Wrocław 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171509929

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.