PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 87 | 261--272
Tytuł artykułu

Program MMikro 1.0 wydziału zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w nauczaniu mikroekonomii

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Program Mmikro 1.0 Faculty of Management University of Warsaw in Theaching Microeconomics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przybliżenie istoty programu MMikro Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (WZUW) oraz jego aplikacyjnych walorów w procesie nauczania mikroekonomii na studiach pierwszego stopnia. W pierwszej części opracowania opisano program MMikroWZUW w kontekście nauczania ekonomii. W następnej części artykułu omówiono istotę programu MMikroWZUW, a także zaprezentowano opis programu i sposoby jego wykorzystania. W trzeciej części skupiono się natomiast na potencjalnych beneficjentach programu MMikroWZUW.(fragment tekstu)
EN
Microeconomics is a key part of economical educations. To stay competitive economical education requires both solid theoretical foundations and the ability to use knowledge effectively in real life situations. Thus, it is very important to implement new, innovative ways of teaching economics, not only in the classrooms, but also in student's homes. This is why the MMikro WZUW program was created. Use of microeconomical simulation models in economical education greatly encourages students to be active in the learning process. The goal of this article is to familiarize the reader with core functions of the program, and to show ways of using it in the teaching process.(original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
261--272
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Baroni E., Richiardi M. 2007. Orcutt's Vision, 50 years on. Work. Pap. 65, 7-8.
  • Becker G. 1996. Not-so-dismal scientist. Bus. Week 21, 19.
  • Becker W.E. 2000. Teaching economics in 21st century. J. Econ. Persp. 14, 112-116.
  • Becker W.E. 2004. Economics of higher education. Inter. Rev. Econ. Educ. 3, 53- 54.
  • Becker W.E., Watts M. 2000. Teaching economics at the start of the 21st century: Still chalk-and-talk. J. Econ. Lite. 91, 54.
  • Cochran H.H. Jr., Velikova M.V., Childs B.D., Simmons S.S. 2015. Apps for economics. The J. Econ. Educ. 46(2), 231-232.
  • Frank R.H. 2002. The economic naturalist: Teaching introductory students how to speak economics. The Ame. Econ. Rev. 92 (2), 459-462.
  • Frank R.H. 2006a. Do we try to teach our student too much? in: APPAM Spring Conference, Utah, 15-16 June 2006. Charting the Next 20 years of Public Policy and Management Education, Utah.
  • Frank R.H. 2006b. The economic naturalist writing assignment. The J. Econ. Educat. 37, 59-62.
  • Haveman R.H., Hollenbeck K. 1980. Preface, in: Microeconomic simulation model for public policy analysis, Vol. 1: Distributional impacts. Red. R.H. Haveman, K. Hollenbeck. New York, Academic Press, XXII-XXIII.
  • Reimann N. 2004. First-year teaching-learning environments in economics. Inter. Rev. Econ. Educat. 3, 19-21.
  • Rouse C.E. 2017. The economics of education and policy: Ideas for a principles course. The J. Econ. Educ. 48(3), 229-237.
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie warunków prowadzenia studiów na określonym kierunku i poziomie kształcenia. DzU z 2014 r., poz. 1370.
  • Stigler G.J. 1970. The case, if any for economic literacy. J. Econ. Educat. 1, 77-84.
  • Szałański M., Zalega T. 2015. Symulacyjne modele mikroekonomiczne. Warszawa, Wydaw. Nauk. Wydz. Zarządz. UW, 11-12, 169-170.
  • Ustawa z dnia 3 października 2014 r. o szkolnictwie wyższym. DzU z 2014 r., poz. 1383.
  • Walstad W.B., Miller L.A. 2016. What's in a grade? Grading policies and practices in principles of economic. The J. Econ. Educ. 47(4), 338-350.
  • Zalega T. 2016. Mikroekonomia. Warszawa, Wydaw. Nauk. Wydz. Zarządz. UW, 50-191.
  • Żółtaszek A. 2013. Modele mikrosymulacyjne. Teoria i zastosowania ekonomiczno-społeczne. Łódź, Wydaw. UŁódz., 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171510021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.