PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 1061 Praktyczne aspekty pomiaru efektywności | 22--31
Tytuł artykułu

Karta wyników jako metoda wspomagająca efektywność realizacji strategii przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
The Balance Scorecard as Method Helping Efficiency of Realization of Strategy Enterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Do zapewnienia rozwoju i sukcesu przedsiębiorstwa w obecnych czasach nie wystarczy już pomysł na działalność i rutynowe wywiązywanie się pracowników z obowiązków. Przedsiębiorstwo powinno dążyć do zwiększenia swojej efektywności poprzez zastosowanie innowacyjnych metod zarządzania, do których niewątpliwie można zaliczyć metodą zwaną strategiczną kartą wyników (SKW). Jest to metoda, która polega na przełożeniu misji i strategii na praktyczne cele i szczegółowe mierniki. Została wdrożona w wielu firmach jako odpowiedź na wysoce konkurencyjne otoczenie. Nowatorski wymiar tej metody polega na powiązaniu szczegółowych wskaźników ze strategią firmy. Poza miernikami finansowymi bierze ona również pod uwagę mierniki niematerialne, które są związane z perspektywą rozwoju, np. z podnoszeniem lojalności klientów, podnoszeniem motywacji pracowników. Celem artykułu jest przedstawienie roli i znaczenia SKW w kompleksowym podejściu do kształtowania efektywności strategii przedsiębiorstwa. Ma on charakter przeglądowy i stanowi syntezę badań wykazanych w pracach naukowych. (fragment tekstu)
EN
The paper presents the Balanced Score Card method, its meaning and structure. It shows its influence on creation and effective realization strategy of enterprise. The article is a kind of summary of already presented results of researches regarding the BSC method, its importance and effectiveness at the activity of the modern organization. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Balanced Scorecard as a Navigational Chart, Visium Solutions. Inc&Organization Thoughtware International 2003.
  • Barczak B., Bartusik K., Wybór strategii działania przedsiębiorstwa, AE, Kraków 1999.
  • Bonsiep W., Fischer T., Klich J., Zrównoważona karta wyników jako narzędzie kontroli, "Przegląd Organizacji" 2000 nr 2.
  • Chandler A.P., Strategy and Structure, Cambridge 1962.
  • Freedman M., The Genius Is in the Implementation, "Journal of Business Strategy" 2003, marzec/kwiecień.
  • Kaplan R., Norton D., Strategiczna Karta Wyników, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 2001.
  • Kulczycki G., Nieplowicz M., Piwowarski T., Rola strategicznej karty wyników w zarządzaniu przedsiębiorstwem elektroenergetycznym, "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", nr 923, Management Forum 2020, AE. Wrocław 2002.
  • Maiga A., Jacobs F., Balanced Scorecard, Activity-based Costing and Company Performance, "Journal of Managerial Issues" 2003, nr 15.
  • Mandrosz J., Postaw na kartę, "Businessman Magazine" 2003, nr 11.
  • Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 1998.
  • Obłój K., Strategia sukcesu finny, PWE, Warszawa 1996.
  • Salterio S., Webb A., The Balanced Scorecard, "CA Magazine" 2003, vol. 136.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171510501

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.