PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 7, cz. 3 Studia z zarządzania międzykulturowego | 79--90
Tytuł artykułu

Różnice w wykorzystaniu mediów społecznościowych przez sieć Tesco w Polsce i Wielkiej Brytanii

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Differences in Use of Social Media by Tesco in Poland and in the UK
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest dokonanie ponownej analizy wykorzystania mediów społecznościowych na obu rynkach. Pozwoli to odpowiedzieć na pytanie, jak zmienił się stosunek do nich w ostatnich trzech latach oraz czy wciąż występują istotne różnice pomiędzy rynkami. Do badania, na potrzeby artykułu, podobnie jak trzy lata temu, wykorzystano eksplorację stron na portalach społecznościowych firmy Tesco. (fragment tekstu)
EN
The aim of this article is to analyze the use of social media by Tesco on British and Polish markets. In the article the author compares the use of social media by Polish and British Tesco. It gives an information how Tesco uses social media in the communication process in both countries. The comparison could point out the similarities and the differences between both countries. In both countries facebook was the most popular socialmedium. The Polish branch of Tesco also actively used YouTube. The British, in addition to above, has intensively used Instagram, Pinterest and Twitter. However, the most important difference in the activity on both markets was the number of interactions that the British retailer obtained in its market. In the UK, the number of comments was definitely higher than in Poland, and users were more involved in the discussion. The article is contributory in nature. The conclusions drawn by the authors can be used by practitioners and by theoreticians. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Bajdak A. (2014), Konsumenci wobec wykorzystania nowych mediów w komunikacji marketingowej, "Marketing i Rynek", nr 4.
  • Barwise P., Meehan S. (2010), The One Thing You Must Get Right When Buildinga Brand, Harvard Business Review, December.
  • Bukowski P. (2016), Pozyskiwanie i obsługa klienta w usługach edukacyjnych, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XVII, z. 11, cz. 3.
  • Chmielecki M. (2013). Rekrutacja z wykorzystaniem mediów społecznościowych - wyniki badań. "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu", 4.
  • Dunn B.J. (2010), Best Buy's CEO on Learning to Love Social Media, Harvard Business Review, December.
  • Fournier S., Lee L. (2009), Getting Brand Communities Right, Harvard Business Review, April.
  • Kane G., Alavi M. (2014), What's Different About Social Media Networks? A Framework and research Agenda, "MIS Quarterly", Vol. 38, No. 1.
  • Kane G.C., Fichman R.G., Gallaugher J., Glaser J. (2009), Community Relations 2.0, Harvard Business Review, November.
  • Kaplan A.M., Haenlein M., Two Hearts in Three-quarter Time: How to Waltz the Social Media/Viral Marketing Dance, "Business Horizons", Vol. 54.
  • Łopacińska K. (2014), Social media w zintegrowanej komunikacji marketingowej, "Marketing i Rynek", nr 12.
  • Malinowski B. (2016), Jak Facebook zamyka nas w bańce informacyjnej. Algorytm filtrujący newsfeed'a a zjawisko filter buble, "Zarządzanie Mediami", t. 4(1).
  • Mount M., Martinez M. (2014), Social Media: A Tool for Open Innovation, "California Management Review", Vol. 56, No. 4.
  • Nowacki R. (2012), Innowacyjność działań reklamowych - przejawy i skutki, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 712.
  • Olejniczuk-Merta A. (2014), Ewolucja w badaniach marketingowych, "Marketingi Rynek", nr 9.
  • Roge M. (2013), Zmiany w funkcjonowaniu serwisu społecznościowego Facebook i ich wpływ na jego użyteczność marketingową, "Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica", nr 287.
  • Stopczyńska K. (2014), Wykorzystanie social media w działaniach komunikacyjno-wizerunkowych na przykładzie aktywności biznesów kreatywnych w Łodzi, "Marketing i Rynek", nr 4.
  • Stopczyński B. (2014), Facebook w komunikacji marketingowej - użyteczność dla firm rodzinnych, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XV, z. 7, cz. III.
  • Stopczyński B. (2015), Porównanie wykorzystania mediów społecznościowych przez sieć Tesco w Polsce i Wielkiej Brytanii, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", t. XVI, z. 3, cz. I.
  • Sułkowski Ł. (2014), Alternatywne paradygmaty współczesnego marketingu [w:] J. Otto, Ł. Sułkowski (red), Metody zarządzania marketingowego, Difin, Warszawa.
  • Szymkowiak A. (2014), Weryfikacja lojalności konsumenckiej w mediach społecznościowych - studium przypadku, "Marketing i Rynek", nr 4.
  • Verunccio M. (2014), Communicating Corporate Brands Through Social Media: An Exploratory Study, "International Journal of Business Communication", Vol. 51(3).
  • Deloitte (2014), Media Consumer 2014, The Digital Divide, [online] http://www2.deloitte.com/uk/en.html, dostęp 20.11.2017.
  • https://www.statista.com/statistics/284441/poland-social-network-penetration/, dostęp: 20.11.2017.
  • https://www.statista.com/statistics/284506/united-kingdom-social-network-penetration/, dostęp: 20.11.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171510868

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.