PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 496 Zmiana warunkiem sukcesu. Potencjał rozwoju i doskonalenia organizacji | 171--182
Tytuł artykułu

Influence of Ledaers' Social Capital on Change Implementation

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wpływ kapitału społecznego liderów na skuteczność wdrażania zmian
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł, oparty na badaniach empirycznych w jednej z firm produkcyjno- -usługowych w branży energetycznej, rozwija wstępne wnioski na temat wpływu kapitału społecznego liderów zmian na skuteczność wdrażanych zmian. Używając analizy sieci organizacyjnej, autorka bada wpływ kapitału społecznego liderów zmian na przestrzeni: rzeczywistego przepływu pracy podczas wdrażania zmiany oraz przepływu otwartej komunikacji na skuteczność wdrażania zmian. Odkrywa, że więzi pomiędzy liderami zmian w tych dwóch wymiarach wyraźnie wpływają na efektywność zmian. W szerszym aspekcie wnioski z opracowania mają wpływ na badania zarządzania zmianą i sugerują potrzebę dalszych prac w tej materii(abstrakt oryginalny)
EN
The article, based on empirical research in one of the production and service companies acting in energy industry, develops the introductory implications on how social capital of change leaders is linked to the effectiveness of change implementation. Using organisational network analysis the author examines influence of social capital of change leaders in the area of real work flow during change implementation and open communication flow on change effectiveness. One finds that ties among change leaders in those two dimensions have distinct change effectiveness effects. In broaden aspect, findings have major implications on change management research and imply further research in this matter to be conducted by the author(original abstract)
Twórcy
autor
  • Wrocław University of Economics
Bibliografia
  • Askhenas R., 2013, Change management needs to change, Harvard Business Review, April.
  • Baron A., Armstrong M., 2008, Zarządzanie kapitałem ludzkim, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków, pp. 18-22,120.
  • Bełz G., Barabasz A., 2010, Management Triumvirate in Process of Corporate Renewal, Transformations and Dynamics in Management, Concepts and Cases of Corporate Renewal, Research Papers of the Wroclaw University of Economics, No. 148, Wrocław.
  • Bouttier J., Di Francesco P., Guitter E., 2002, Geodesic distance in planar graphs, Nuclear Physics B. July, Vol. 663, No. 3, pp. 535-567.
  • Bullock R.J., Batten D., 1985, It's just a phase we're going through: a review and synthesis of OD phase analysis, Group & Organization Management, Vol. 10, No. 4.
  • Filipowicz G., 2004, Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWN, Warszawa.
  • Greiner L., 1978, Patterns of Organisation Change, [in:] Classics of Organisational Behaviour, Natemeyer, E. Walter, (ed.), Moore Publishing Company, Inc., Oak Park.
  • Katzenbach J., McKinsey Real Change Team, 1996, Real Change Leaders, Three Rivers Press, New York.
  • Kotter J.P., 1995, Leading change: Why transformation efforts fail, Harvard Business Review, Vol. 73, No. 2.
  • Kotter J. P., 2008, A Sense of Urgency, Harvard Business Press, Boston.
  • Lewin K., Cartwright D. (ed.), 1951, Field Theory in Social Science, Harper, New York.
  • Mosadeghrad A.M., Ansarian M., 2014, Why do organisational change programmes fail?, International Journal of Strategic Change Management, Vol. 5, No. 3.
  • Nahapiet J., Ghoshal S., 1998, Social capital, intellectual capital, and the organizational advantage, Academy of Management Review, April, Vol. 23, No. 2. pp. 242-266.
  • Scott J., 2000, Social Network Analysis, Sage Publications, London.
  • Shaw P., 2002, Changing Conversations in Organisations: A Complexity Approach to Change, Psychology Press, Hove.
  • Skalik J., Barabasz A., Bełz G., 2010, Systemowe uwarunkowania rozwoju metod zarządzania. Przykład modelu Triady Zmian, Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica 234.
  • Stacey R.D., 2001, Complex Responsive Processes in Organizations: Learning and Knowledge Creation. Psychology Press, Hove.
  • Szarek A., 2016, Application of ONA in Change Management - Empirical Research in Energy Industry, Problemy zarządzania: Teoria sieci społecznych w naukach o zarządzaniu, 4/2016, Vol. 1, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski.
  • Szarek A., 2017, Evolution of Change Management Models and their Future in Context of ONA, Nauki o Zarządzaniu, Uniwersytet Wrocławski.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511212

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.