PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | nr 27 | 239--252
Tytuł artykułu

Zarządzanie jakością w szkole ponadgimnazjalnej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Quality Management in High School
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano różne koncepcje zarządzania jakością w szkole ponadgimnazjalnej w oparciu o idee stosowane w przemyśle. Zarządzanie jakością w szkołach jest skierowane ku zdobywaniu sukcesów przez planowanie, obserwację, działanie i ewaluację. Sprawnie działający system realizuje cel i misję edukacji nowego pokolenia. Analiza dokumentów i badania ankietowe pokazały, że w szkołach ponadgimnazjalnych dba się o jakość usługi edukacyjnej i monitoruje się jakość pracy szkoły. Nie ma powołanych specjalnych zespołów do spraw jakości, szkoły nie mają certyfikatów jakości. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents different concepts of quality management in high school, according to ideas used in industry. Quality management in schools is set on acheving success through planning, observation, action and evaluation. Well organised system will obtain goal and mission of education of new generation. Analysis of the documents and surveys show, that in high schools, quality of the educational service is taken care of, and the quality of work of the school is monitored. However, there are no special teams when it comes to quality, schools don't have quality certificates. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
239--252
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki, filia w Tomaszowie Mazowieckim
Bibliografia
  • Bonstingl J. (2002), Szkoły jakości. Wprowadzenie do Total Quality Management w edukacji, CODN Warszawa.
  • Deming W.E. (1986), Out of the Crisis, MIT Center for Advanced Engineering Study, Cambridge, MA.
  • Hamrol A., Mantura W. (2002), Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, PWN Warszawa.
  • Juran J. M. (1988), Juran on Planning for Quality, The Free Pess, Nowy York.
  • McLeod, W. B., Spencer, B. A., Hairston, L. T., (1992), Toward A System of Total Quality Management: Applying the Deming Approach to the Education Setting. ERS Spectrum.
  • Sallis E. (2005), Total Quality Management In Education, Taylor & Francis e-Library
  • Sztejnberg A. (2008), Doskonalenie usług edukacyjnych. Podstawy pomiaru jakości kształcenia, Opole.
  • Wlazło S. (1998), Mierzenie jakości pracy szkoły, MarMar, Wrocław.
  • isap.sejm.gov.pl - aktualne akty prawne.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511296

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.