PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 4 (CD) | 321--330
Tytuł artykułu

Motywy wyboru e-dostawcy w segmencie młodych konsumentów

Warianty tytułu
The Motives of Choosing an Online Supplier by Young People
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rynek e-commerce w Polsce dynamicznie się rozwija. Rosnące zainteresowanie zakupami w Internecie, wpływa na wzrost liczby sklepów online, aktualnie każdego roku w Polsce rejestruje się od 6 do 8 tys. sklepów (Bisnode, 2016). Budowanie skutecznych strategii sprzedaży w Internecie wymaga znajomości zachowań nabywczych e-konsumentów, co uzasadnia podjęcie tej problematyki badawczej. Celem artykułu jest przedstawienie wyników badań własnych dotyczących motywów wyboru dostawcy online przez młode osoby. W pierwszej części artykułu przy wykorzystaniu metody opartej o analizę źródeł wtórnych, przedstawiono potencjał handlu internetowego oraz wskazano zmiany zachodzące w procesie zakupowym współczesnych konsumentów. W drugiej części artykułu zaprezentowano wyniki badań pierwotnych, przeprowadzonych w segmencie młodych osób (15-24 lata), których celem było wskazanie atutów sklepów online w porównaniu do sklepów stacjonarnych, a także identyfikacja elementów motywujących młodych konsumentów do wyboru konkretnych dostawców online. (abstrakt oryginalny)
EN
The e-commerce market in Poland is dynamically developing. The growing interest in online shopping has resulted in an increase in the number of online stores, currently 6 to 8 thousand stores are registered in Poland every year (Bisnode, 2016). Building effective sales strategies on the Internet requires knowledge of purchasing behavior of e-consumers, which justifies the undertaking of this research problem. The aim of the article is to present the results of own research on the motives of choosing an online supplier by young people. In the first part of the article, using the method based on the analysis of secondary sources, the potential of e-commerce was presented and the changes taking place in the purchasing process of contemporary consumers were indicated. The second part of the article presents the results of primary research conducted in the segment of young people (15-24 years), whose aim was to indicate the advantages of online stores compared to stationary stores, as well as identification of elements motivating young consumers to choose specific online suppliers. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
321--330
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Barska A. (2013). Online shopping in the opinion of young consumers, "Management", Vol. 17, no. 1.
  • Bisnode (2016). Raport nt. kondycji branży e-commerce w Polsce, https://www.bisnode.pl/wiedza/newsy-artykuly/raport-bisnode-nt-ecommerce-w-polsce-2016/, (10.02.2018).
  • Cwalina W. (2001). Generacja Y - ponury mit czy obiecująca rzeczywistość. W: Zasępa T. (red.). Internet. Fenomen społeczeństwa informacyjnego, Edycja Św. Pawła, Częstochowa.
  • Ecommerce Europe (2016). European B2C E-commerce Report 2016, https://www.ecommerce-europe.eu/facts-figures/free-light-reports (10.02.2018).
  • Feldy M. (2012). Sklepy internetowe. Jak złapać w sieć e-konsumentki i e-konsumentów. Warszawa: Wolters Kluwer.
  • Gąsior M. (2012). Czynniki wpływające na wybór przez konsumenta miejsca dokonania zakupu produktów rynku IT, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu nr 25. Szczecin: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego.
  • Gemuse (2017). Raport E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska, Warszawa.
  • Kotler Ph. (1999). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Wydawnictwo Felberg SJA.
  • Mącik R. (2008). Wybrane aspekty zachowań konsumentów w kontekście rozwoju technologii informacyjnych i komunikacyjnych. W: Z. Kędzior, G. Maciejewski (red.) Zachowania konsumentów - stagnacja czy zmiana? Katowice: CBiE, Akademia Ekonomiczna w Katowicach.
  • Mącik R. (2013). Technologie informacyjne i komunikacyjne jako moderator procesów podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.
  • Pfeiffer J. (2012). Interactive Decision Aids. W: Interactive Decision Aids in E-Commerce, Contributions to Management Science, Physica-Verlag HD.
  • Piwowar D., Moneta J. (2010/2011). Jak Internet zmienia proces zakupowy klienta, Harward Business Review Polska, grudzień/styczeń.
  • Sławińska M. (red.) (2008). Kompendium wiedzy o handlu. Warszawa: PWN.
  • Sociomantic (2016). Barometr e-commerce 2016, https://www.sociomantic.pl/barometr-e-commerce-2016/ (10.02.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511793

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.