PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 9, cz. 3 Transfery międzypokoleniowe : zarządzanie różnorodnością | 161--174
Tytuł artykułu

Intergenerational Knowledge Transfer among Pharmacists in Lublin - a Pilot Study

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Dynamic socio-demographic changes, especially migrations and population ageing, exert significant impact upon labor market. The present coexistence of four generations of employees necessitates a search for new solutions regarding human resources management. It is particularly true for the transfer of knowledge and skills in professional relations. This paper presents a brief description of employees representing individual generations. In addition, mechanisms fostering workers' pro-developmental attitudes and intergenerational knowledge transfer are discussed. Moreover, the authors of the paper present results of a pilot study conducted by means of a diagnostic poll among 100 age-diversified pharmacists employed in pharmacies in Lublin. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Lubelska
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Bibliografia
  • Baran M. (2013), Intermentoring - korzyści zastosowania w firmie, "Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej", nr 1146, Seria: Organizacja i Zarządzanie, z. 51.
  • Baran M., Kłos M. (2014), Pokolenie Y - prawdy i mity w kontekście zarządzania pokoleniami, "Marketing i Rynek", No. 5, pp. 923-929.
  • Bennett E.E., Bierema L.L. (2010), The Ecology of Virtual Human Resource Development, "Advances in Developing Human Resources", No. 12, DOI: 10.1177/1523422310394789.
  • Bieniek I., Pliszka B. (2014), Identyfikacja najlepszych praktyk w zakresie międzypokoleniowego transferu wiedzy w przedsiębiorstwach przemysłowych, "Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej", Seria: Organizacja i Zarządzanie, z. 72.
  • Brzeziński M., Mietlicka D. (2011), Badanie i ocena procesu dzielenia się wiedzą jako determinanty zmian w MŚP Polski Wschodniej - studium przypadku [w:] M. Stefański (red.), Węzły gordyjskie rozwoju Polski Wschodniej, "Zeszyty Naukowe WSEI", seria: Ekonomia, No. 3, pp. 53-71.
  • Cates S.V. (2010), Generational Management in Corporate America: The Differences and Challenges in Management of Four Generations of Working Adults, "Chinese Business Review", ISSN 1537-1506, USA, August, vol. 9, No. 8.
  • Chomątkowska B., Smolbik-Jęczmień A. (2013), Zespoły wielopokoleniowe wyzwaniem dla współczesnego organizatora pracy w warunkach nowej gospodarki, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", No. 763, "Ekonomiczne Problemy Usług", No. 105, pp. 193-202.
  • Di Vincenzo F., Hemphala J., Mats Magnusson M. and others (2012), Exploring the Role of Structural Holes in Learning: an Empirical Study of Swedish, Pharmacies an Empirical Study of Swedish Pharmacies, "Journal of Knowledge Management", vol. 16, Issue: 4, pp. 576-591 [online], https://doi.org/10.1108/1367327121.1246158; Permanent link to this document: https://doi.org/10.1108/13673271211246158.
  • Hardey M. (2011), Generation C: Content, Creation, Connections and Choice, "International Journal of Market Research", vol. 53, No. 6, pp. 749-770.
  • Karney J.E. (1998), Człowiek i praca. Wybrane zagadnienia z psychologii i pedagogiki pracy, MsM, Warszawa, p. 180.
  • Litawa A., Szarota Z. (2016), Negatywne aspekty uczestnictwa w edukacji w opiniach uczących się dorosłych, "E-mentor", No. 4 (66)/2016.
  • Liwiński J., Sztanderska U. (2013), Standardy zarządzania wiekiem w organizacjach, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Miś A. (2011), Generational Identity in Organizations. Challenges for Human Resources Management, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", No. 224, Wydawnictwo UE, Wrocław, http://adh.sagepub.com/content/12/6/632, [07.12.2012].
  • Potocki A. (red.) (2011), Komunikacja w procesach zarządzania wiedzą, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.
  • Różański A. (2014), Rozwój zasobów ludzkich w organizacji, Politechnika Lubelska, Lublin, pp. 94-95.
  • Sadowska-Snarska C. (2014), Model międzypokoleniowego przekazywania kompetencji i wiedzy w sektorze MŚP - dobre praktyki z Włoch, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", No. 5, pp. 99-111.
  • Stachowska S. (2012), Oczekiwania przedstawicieli pokolenia Y wobec pracy i pracodawcy, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", No. 2, pp. 33-56.
  • Stankiewicz J., Bortnowska H. (2016), Warunki sprzyjające realizacji intermentoringu w organizacji (w świetle wyników badań), "General and Professional Education", No. 4/2016, pp. 39-47.
  • Zagórowska A. (2012), Konflikt generacyjny wokół pracy [w:] A. Zagórowska (red.), Perspektywy młodzieży. Młodzież w perspektywie. Region - Polska - Europa - Świat, cz. I, Młodzież a edukacja i rynek pracy, Politechnika Opolska, Opole.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511943

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.