PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 6 | 242--249
Tytuł artykułu

Metodyka zarządzania aliansem

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methodology for Managing Strategic Alliance
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nacisk na wzrost efektywności firm, silne tendencje globalizacyjne, wysoka niepewność gospodarcza powodują, że równocześnie można wyraźnie zaobserwować presję w zakresie zawierania aliansów strategicznych. Firmy budują alianse nie tylko z jednym partnerem, ale poszukują równoczesnych aliansów, ustalając odrębne cele w każdym z nich. Wiele z tych porozumień jednak kończy się fiaskiem. Zalienowane przedsiębiorstwa nie wykazują efektu synergii, w wielu przypadkach porównanie ceny akcji firm przed transakcją z ceną po transakcji nie wykazuje wzrostu, a nawet pojawia się spadek cen . Spowodowane to jest tym, iż alianse strategiczne stają się celem samym w sobie, a nie narzędziem - platformą do rozwoju. Niniejszy artykuł jest próbą opisania tematu dotyczącego zarządzania aliansem, bowiem od poprawnie skonstruowanej strategii aliansu zależy, czy dane porozumienie się powiedzie, czy ustalone przez zarządzających bądź właścicieli cele zostaną wypełnione, a efekty będzie można policzyć. (fragment tekstu)
EN
Strategic alliance has become an integral aspect of the corporate strategy. However numerous studies show that 70% of alliances fail. In order to create strategic alliance company should take following steps: programming strategic alliance including view of clear business strategy, a dynamic view on organizational culture, a portfolio approach, an organizational infrastructure; the realization process of strategic alliance, and continue, relaunch, or exit alliance agreement. In article author focused on methodology of building successful strategic alliance. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie, doktorant
Bibliografia
  • 1. Conozca Nissan ? La alianza Nissan - Renault, Informacja prasowa opublikowana przez firmę Nissan Argentyna na stronach internetowych: www.nissan.com.ar, 05.05.2007.
  • 2. Cygler J., Alianse strategiczne, Difin, Warszawa 2002.
  • 3. Doz Y. L., Hamel G., Alliance Advantage, the art of creating value through partnering, Harvard Business School Press, Boston 1998.
  • 4. Boćko B., Przyczynek do badania efektywności aliansu strategicznego, Praca złożona do "Zeszytów Naukowych Akademii Ekonomicznej w Krakowie", 2007
  • 5. Expanding the innovation horizon, The global CEO study 2006, IBM Global Business Services, Nowy York 2006.
  • 6. Romanowska M., Alianse strategiczne, PWE, Warszawa 1997.
  • 7. Stabryła A., Zarządzanie projektami ekonomicznymi i organizacyjnymi, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • 8. Stabryła A., Podstawy zarządzania firmą, Antykwa, Kraków-Kluczbork 2001.
  • 9. Leeb A., Riera A., Ivanov S., Morel P., Trading places new models for old exchanges, Boston Consulting Group, Boston 2000.
  • 10. Cools K., Roos A., The role of alliances in corporate strategy, Boston Consulting Group, Boston 2005.
  • 11. Rodriguez N., Uzasadnione i wątpliwe przesłanki przeprowadzania fuzji i przejęć, Dodatek specjalny pt.: Wykorzystuj fuzje i przejęcia, Harvard Business Review, Warszawa 2007.
  • 12. Piekarz H., Stabryła A., Zarządzanie rozwojem w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, (w:) Praca zbiorowa pod red. R. Krupskiego, Poldruk, Wałbrzych 2005.
  • www.criticaleye.net
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171511999

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.