PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. nr 9 | 164--172
Tytuł artykułu

Career Aspirations of Economics Students on the Example of UMCS Faculty of Economics

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Aspiracje zawodowe studentów kierunków ekonomicznych na przykładzie studentów Wydziału Ekonomicznego UMCS
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule podjęto rozważania na temat aspiracji zawodowych studentów studiów ekonomicznych należących do pokolenia Z. Celem artykułu jest określenie aspiracji zawodowych młodych osób dopiero wkraczających na rynek pracy. Czynniki wpływające na przyszłą satysfakcję z pracy, a tym samym chęć jej wykonywania, są zróżnicowane. Dla jednych czynnikiem motywującym będzie wysokie wynagrodzenie, natomiast dla innych będzie to dobra atmosfera w firmie bądź jej pozycja na rynku. W artykule scharakteryzowano również sytuację na polskim rynku pracy. W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu, informacje o działaniach Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, a także zaprezentowano wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w 2017 r. wśród 170 studentów Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to analyze and evaluate the preferences of students studying economics for future employers. The research method used in the study is critical analysis of literature and survey research. Selected methods arise from the specific research. The study was conducted among the students of the Faculty of Economics of the Maria Curie-Skłodowska University in Lublin, which gives a narrower picture of the analyzed issue. Results can not be transposed into the entire population of students or students of economics studies in other parts of Poland. (fragment of text)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
164--172
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska
Bibliografia
  • Bara D., X,Y,Z - generacja trzech zmiennych i wielu niewiadomych, (23.04.2014), http://www.e-teberia.pl/xyz-generacje-trzech-zmiennych-i-wielu-niewiadomych/ (dostęp: 14.08.2017).
  • Chmielewski P., 2011, Homo agnes. Instytucjnalizm w naukach społecznych, Wydawnictwo Poltext, Warszawa.
  • Czechowska-Bieluga M., Kanios A., Sarzyńska E., 2009, Profile kompetencji społecznych osób pracujących i bezrobotnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
  • Fatyga B., 2002, Polska młodzież w okresie przemian [w:] Wymiary życia społecznego, Polska na przełomie XX i XXI wieku, red. M. Marody, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.
  • Giermanowska E., 2013, Młodzi na rynku pracy i nietypowe formy zatrudnienia [w:] Ryzyko elastyczności czy elastyczność ryzyka. Instytucjonalna analiza kontraktów zatrudnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • http://ec.europa.eu/eurostat.
  • http://www.mpips.gov.pl/analizy-i-raporty.
  • http://www.rynek.pracy.pl.
  • http://www.stat.gov.pl.
  • Human capital in Poland in 2015, Statistical studies and analyses, Gdańsk 2016.
  • Informacja sygnalna na temat zawodów deficytowych, zrównoważonych i nadwyżkowych w II półroczu 2016 roku, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Departament Rynku Pracy, Warszawa 2017.
  • Karpowicz E., 2007, Rynek pracy, Biuro Analiz Sejmowych Kancelarii Sejmu, Warszawa.
  • Kryńska E., 2007, Elastyczność zatrudnienia na polskim rynku pracy, "Polityka Społeczna" 11-12/2007, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa.
  • OMG! Czyli jak mówić do polskich milenialsów, Raport z pierwszego badaniadiagnozującego polskie pokolenie Y, Odyseja, listopad 2014, https://mobileinstitute.eu/files/omg-millenialsi-2014.pdf.
  • Raport: Perspektywy ludzi młodych na rynku pracy, 2011, Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie, Lublin.
  • Wiśniewski Z., 2004, Rynki pracy w przyszłości - deregulacja a zatrudnienie [w:] Przyszłość pracy w XXI wieku, red. S. Borkowska, Instytut Pracy i Spraw Socjalnych, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513302

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.