PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 7 | nr 1051 Informatyka ekonomiczna : wybrane zagadnienia | 173--180
Tytuł artykułu

Digital Technologies in the Transition of Business

Autorzy
Warianty tytułu
Rola technologii cyfrowych w transformacji biznesu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Jednym ze skutków rewolucji informacyjnej jest przekształcanie się tradycyjnie rozumianego rynku fizycznego (marketspace) w wirtualną przestrzeń rynkową (marketspace). Zjawisko to idzie w parze z rozwojem handlu elektronicznego, co z kolei jest przesłanką rozwoju gospodarki cyfrowej. Wpływ gospodarki cyfrowej na świat biznesu jest widoczny w trzech podstawowych aspektach: rozwój nowych form marketingu bezpośredniego, konieczność dokonania transformacji organizacji oraz niejednokrotnie określenie na nowo profilu jej działania. (abstrakt oryginalny)
EN
The article analyzes the basic aspects of the Web economy, defining the notion of this important phenomenon and its basic advantages, describing the universal shift from a marketplace to the marketspace, referring to the nature of competition in this new environment, and the overall impact of the Webonomics on business. (fragment of text)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bloch M., Segev A. (1996), Leveraging Electronic Commerce for Competitive Advantage: A Business Value Framework, EDI-IOS, Bled.
  • Choi S.Y., Winston A.B. (2000), The Internet Economy: Technology and Practice, Austin: Smartecon.com.
  • Cisco.com (2001), several press releases.
  • Emerging Digital Economy, (2002), ecommerce.gov.
  • Lederer A.L. et al. (1998), Using Web-based Information Systems to Enhance Competitiveness. Communications of the ACM, July.
  • Porter M.E. (2001), Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March.
  • Rayport J.F., Sviokla J.J. (1994), Managing in the Marketspaces, "Harvard Business Review", November/December.
  • Schwartz E.I. (1997), Webonomics, Broadway Books, New York.
  • Turban E. King D., Lee J., Warkentin M., Chung H.M. (2002), Electronic Commerce: A Managerial Perspective, Prentice Hall.
  • Unold J. (2001), Marketing Information Systems (in Polish), The Wrocław University of Economics Press, Wroclaw.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513428

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.