PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1 (27) | 57--80
Tytuł artykułu

Marketing mobilny w budowaniu wartości dla pokolenia Y na rynku turystycznym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Mobile Marketing in the Process of Building Value for Generation Y on the Tourist Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W 2017 roku najmłodsi konsumenci kwalifikowani w Polsce do grupy pokolenia Y/ millenialsi (ludzi urodzonych w okresie od 1984 do 1997 roku) skończą 20 lat. W Polsce jest to grupa ok. 9 mln osób, które są w cyklu życia charakteryzującym się wysoką dynamiką wzrostu konsumpcji produktów i usług. W życiu pokolenia Y kluczową rolę odgrywają technologie informacyjne i komunikacyjne (ang. ICT), które wpływają na podejmowanie decyzji i kształtowanie się procesu zakupowego na rynku. Obszarem wykorzystywania technologii ICT jest systematycznie rozszerzające się instrumentarium marketingu mobilnego, w szczególności w obszarze komunikacji z klientami (m.in. aplikacje mobilne, M-kupony, SMS/MMS, newsletter). W artykule, na bazie wyników zrealizowanych badań bezpośrednich, opisane zostały zagadnienia dotyczące uwarunkowań korzystania z technologii ICT przez przedstawicieli pokolenia Y. Zaprezentowano wybrane narzędzia marketingu mobilnego wykorzystywane przez przedsiębiorstwa w procesie budowania wartości produktu/usług na rynku turystycznym dla specyficznej grupy docelowej (pokolenia Y) charakteryzującej się odmiennością potrzeb i oczekiwań w porównaniu do dotychczas obsługiwanych przez przedsiębiorstwa turystyczne segmentów rynku.(abstrakt oryginalny)
EN
In 2017 the youngest consumers qualifying for the Y/millennials generation in Poland (people born between 1984 and 1997) will be 20 years old. InPoland it is a group of about 9 million people who are in the stage of life cycle characterized by high dynamics of growth of product and service consumption. Information and communication technologies (ICT) play a key role in the life of Y-generation. They influence the decision-making process and formation of the purchasing process on the market. An area using ICT technologies is the continuously growing set of instruments of mobile marketing, in particular in the area of communication with clients (among others, mobile applications, mobile vouchers, SMS/MMS, newsletter). In the article, on the basis of the results of conducted direct surveys, the issues concerning the conditions for the use of ICT technologies by the representatives of Y generation are described. The article presents chosen tools of mobile marketing used by companies in the process of building the value of products/services on the tourist market for a specific target group (Y generation) characterized by needs and expectations different from the segments of the market served by tourist companies thus far.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--80
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Badanie "Millenialsi - pokolenie Ubera" zrealizowano na zlecenie firmy Uber przez firmę badawczą Kantar MillwardBrown w dniach między 15 a 17 listopada 2016r. przy użyciu techniki CAWI w ramach panelu IBIS, na grupie 501 respondentów, mieszkańców dużych miast, w wieku od 18. do 35. roku życia za: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polscy-millenialsi-to-optymisci-ktorzy-nie-wyobrazaja-sobie-zycia-bez-aplikacjimobilnych
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171513782

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.