PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | R. 15, nr 2, cz. 1 | 221--235
Tytuł artykułu

Paradygmat prosumenta w kontekście wyzwań współczesnego rynku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Prosumer Paradigm in the Context of the Challenges of the Contemporary Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne interakcje zachodzące pomiędzy uczestnikami rynku ulegają coraz bardziej widocznym zmianom, które wynikają z popularyzacji nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz rozwoju społeczności konsumenckich. Rozwój Internetu i technologii mobilnych sprawił, iż konsumenci i organizacje funkcjonują w ramach sieci o coraz większym, często globalnym zasięgu oraz wspólnie generują wartość dodaną poprzez wymianę dóbr i usług oraz współpracę, bazując na nieznanych do niedawna modelach współdzielenia oraz kokreacji. Współcześni konsumenci odgrywają w tych modelach kluczową rolę jako tzw. prosumenci. Prosument to świadomy i aktywny konsument, który wyklucza bierne zachowanie się w stosunku do oferowanego dobra oraz chce mieć rzeczywisty wpływ na ofertę rynkową. W związku z tym często jest współtwórcą dóbr czy usług, jak również jest włączany przez przedsiębiorstwa w procesy ich projektowania i modyfikacji. W ramach artykułu scharakteryzowana została specyfika działań prosumentów oraz rola, jaką odgrywają w procesach współtworzenia oraz kokreacji dóbr i usług. (abstrakt oryginalny)
EN
Contemporary interactions between market participants are changing as a result of the popularization of modern ICTs and the development of the consumer communities. The development of the Internet and mobile technologies have made consumers and organizations function in a network of increasing global reach, and collectively generate added value through the exchange of goods and services, and collaborate according to previously unknown models of sharing and co-creation. Contemporary consumers play a key role in these models as so-called prosumers. Prosumer is an aware and active consumer who excludes passive behavior towards the offered good and wants to have a real impact on the market offer. Consequently, he is often a co-creator of goods or services, and is incorporated into the processes of their design and modification. The article has characterized the specifics of prosumers activities and the role they play in the sharing and co-creation processes. (original abstract)
Rocznik
Strony
221--235
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Fuchs C. (2014), Digital prosumption labour on social media in the context of the capitalist regime of time, "Time & Society", Vol. 21, No. 1.
  • Hayes A. (2015), The Economic Fundamentals Of The Sharing Economy, Investopedia, http://www.investopedia.com/articles/investing/012215/economic-fundamentals-sharing-economy.asp
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171514104

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.