PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | t. 18, z. 10, cz. 1 Zarządzanie - nowe perspektywy z udziałem e-technologii | 193--204
Tytuł artykułu

Identyfikacja determinantów wpływających na rozwój e-commerce w branży telekomunikacyjnej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Identification of Determinants Influencing the Development of E-commerce in the Telecommunications Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest identyfikacja elementów wpływających na rozwój sektora handlu internetowego w branży telekomunikacyjnej. Aby osiągnąć postawiony cel, sformułowano następujące pytania badawcze: Które z podstawowych zalet e-commerce stanowią najważniejsze determinanty dla klientów przy wyborze tego kanału w analizowanej branży? oraz Jakie cechy społeczno-demograficzne klientów mają istotne znaczenie dla oceny poszczególnych zalet e-commerce? (fragment tekstu)
EN
The saturation of the telecommunications industry can significantly affect the dynamics of development in the near future, but today's market is a very competitive area. Companies trying to attract new customers and retain active customers are offering more and more promotional offers and implementing innovative solutions that will improve service quality. One of the solutions is to prepare and market a professional e-commerce offer, following the expectations of customers. The purpose of the study was to identify elements influencing the development of the Internet commerce sector in the telecommunications industry. The survey, conducted in collaboration with the Faculty of Organization and Management of the Technical University of Lodz with Opiniac company, is a group of 24 800 Polish Internet users at the turn of May and June 2016 (4201 recently purchased products from the telecommunication industry on the Internet). The results show that the main determinants motivating potential customers to shop online in the telecommunications industry are: no need to leave the house during the purchase process and lower prices. Analysis of the results showed lack or existence of weak correlations between the analyzed determinants and the demographic and social characteristics of the respondents. By contrast, among those who have not purchased telecom products recently, only 12% of respondents will choose the e-commerce in the future. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Aczel A.D. (2000), Statystyka w zarządzaniu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Afuah A., Tucci Ch.L. (2003), Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Audytel (2016), Analiza rynku telekomunikacyjnego w obszarze inwestycji MŚP w sieci szerokopasmowe, [online] https://mc.gov.pl/files/raport_dla_mac_inwestycje_msp_w_sieci_szerokopasmowe_audytel_2016-10-30j_na_czysto.pdf, dostęp: 30 czerwca 2017.
  • Gregor B., Stawiszyński M. (2002), e-Commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź.
  • Kaczmarska B., Maciąg A. (2014), Narzędzia statystyki matematycznej wykorzystywane w badaniach innowacyjności przedsiębiorstw [w:] R. Knosala (red.), Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole.
  • Kotler Ph., Amstrong G., Saunders J., Wong V. (2002), Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa.
  • Maziarz W. (2015), Strategiczne aspekty funkcjonowania operatorów na rynku usług telefonii komórkowej w Polsce, "Firma i Rynek", nr 1.
  • Shoper (2017), Raport z polskich sklepów internetowych 2017, [online] https:// static.shoper.pl/raporty/raport-shoper-2017.pdf, dostęp: 04 lipca 2017.
  • Szymański G. (2016), Rozwój płatności internetowych w polskim detalicznym handlu elektronicznym, "Problemy Zarządzania", vol. 14, nr 1 (57), t. 1.
  • Telepolis (2016), GUS: dane dotyczące rynku telekomunikacyjnego w 2016 roku, [online] http://www.telepolis.pl/wiadomosci/gus-dane-dotyczace-rynku-telekomunikacyjnego-w-2016-roku,2,3,38085.html?cp=1, dostęp: 30 czerwca 2017.
  • UKE (2015), Rynek usług telekomunikacyjnych w Polsce w 2015 roku, Raport z badania klientów indywidualnych, [online] https://www.uke.gov.pl/files/?id_plik=21543, dostęp: 29 czerwca 2017.
  • UKE (2016), Badanie opinii publicznej w zakresie funkcjonowania rynku usług telekomunikacyjnych oraz preferencji konsumentów, [online] www.uke.gov.pl/wyniki-badania-konsumenckiegouzytkownikow-uslug-telekomunikacyjnych-21271, dostęp: 29 czerwca 2017.
  • Zieliński A. (2006), O kondycji sektora usług telekomunikacyjnych w Polsce, "Telekomunikacja i Techniki Informacyjne", nr 1-2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171514190

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.