PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 6(84) | 99--110
Tytuł artykułu

Factors of Competitiveness of Enterprises Operating in the Confectionary-Bakery Industry in Wielkopolska Voivodship

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper discusses the factors of competitiveness in companies, which operate in confectionary-bakery industry. It presents the results of research conducted between 2014 and 2016 on 77 enterprises located in Wielkopolskie voivodship. According to the investigated, from the variety of the external factors, competitiveness is mainly influenced by fiscal policy of the state, competitive rivalry or threat of new entries. In the group of internal factors, relations with customers, company's image, as well as product quality were indicated most often. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
99--110
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
  • Flak O., Głód G., 2009, Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Część 1. Pojęcia, definicje, modele, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Frączek P., 2009, Determinanty konkurencyjności sektorów i przedsiębiorstw. Ujęcie teoretyczne, "Ekonomika i zarządzanie przedsiębiorstwem, Przedsiębiorstwo i region", nr 1/2009.
  • Gorynia, M. 2009 Teoretyczne aspekty konkurencyjności, [in:] Kompendium wiedzy o konkurencyjności, (eds.) M. Gorynia, E. Łaźniewska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Gorzelany-Dziadkowiec, M. 2013 Wykorzystanie kluczowych czynników sukcesu w analizie strategicznej na przykładzie branży piekarniczo-cukierniczej, [in:] Analiza strategiczna wybranych branżprzemysłu rolno- spożywczego w Polsce, K. Firlej (ed.), Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków.
  • Hunt S. D., Morgan R. M., 1995, The Comparative Advantage Theory of Competition, "Journal of Marketing", Vol. 59.
  • OECD, 1996, Industrial Structure Statistics 1994, OECD, Paris.
  • Pierścionek Z., 2006, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
  • Porter M. E., 1990 The Competitive Advantage of Nations "Harvard Business Review", no. 3.
  • Porter M. E., Competitive Advantage. Creating and Sustaining Superior Performance, The Free Press, New York.
  • Sojkin B., Olejniczk T., 2012, Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw na rynku artykułów Żywnościowych, "Konsumpcja i rozwój", nr 1 (2).
  • Stankiewicz M. J., 2000, Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Gospodarka Narodowa", nr 7-8/2000.
  • Stankiewicz M. J., 2005 Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń.
  • Walczak W., 2010 Analiza czynników wpływających na konkurencyjność przedsiębiorstw, "E-mentor", nr 5, http://www.e- mentor.edu.pl/artykul/index/numer/37/id/784 (accessed: 12.06.2016).
  • Walczak W., 2010, Konkurencyjność przedsiębiorstw a zamówienia publiczne, "Master of Business Administration", 6 (115).
  • Wychowanek J., 2015, Tradycja w aspekcie budowania konkurencyjności małego przedsiębiorstwa, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 401.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171514396

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.