PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 13 | nr 350 | 19--30
Tytuł artykułu

Psychologiczne koszty ponoszone przez nabywców

Autorzy
Warianty tytułu
Psychological Costs of Buyer Behavior
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł poświęcony jest problematyce kosztów ponoszonych przez nabywców, ze szczególnym uwzględnieniem kosztów psychologicznych. Celem opracowania jest ukazanie teoretycznego sensu kategorii kosztów psychologicznych, jak również przedstawienie źródeł i sposobów ich powstawania. Rozpoznawanie tej kategorii pojęciowej może posłużyć organizacjom w lepszym zrozumieniu i wyjaśnieniu mechanizmów kształtujących zachowania nabywców, a także w opracowaniu programów działań służących łagodzeniu negatywnych konsekwencji ponoszonego przez konsumentów w sytuacji nabywczej dyskomfortu psychicznego.(abstrakt oryginalny)
EN
Costs that consumer bear before, during and after purchase, are one of the key factors that influence consumer behavior and the buying process. The main objective of the work is to analyze the nature of psychological costs of buyer behavior. The work provides a theoretical basis for analyzing the psychological costs. The source of occurring that costs category will be also discussed. Knowledge of that theoretical construct can help the organization to better understand the mechanism of consumer behavior. It can also help to create a sustainable relationships with consumers, as well as can be potentially important source of competitive advantage.(original abstract)
Rocznik
Tom
13
Numer
Strony
19--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Armstrong G., Kotler Ph. (2012), Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa.
  • Doyle P. (2003), Marketing wartości, Wydawnictwo Felberg, Warszawa.
  • Engel J.F., Kollat D.T., Blackwell R.D. (1968), Consumer Behaviour, Holt, Reinhart & Winston, New York, za: L. Rudnicki (2000), Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa.
  • Frąckiewicz E., Marciniak B. (2018), Finansowe i pozafinansowe koszty zachowań zakupowych w świetle wartości dla klienta, "Marketing i Rynek" (w opracowaniu).
  • Garbarski L., red. (2011), Marketing. Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa.
  • Kotler Ph. (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa.
  • Ratajczak Z. (1996), Stres. Radzenie sobie. Koszty psychologiczne [w:] I. Heszen- -Niejodek, Z. Ratajczak (red.), Człowiek w sytuacji stresu. Problemy teoretyczne i metodologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego Katowice, s. 65-87.
  • Ratajczak Z. (2007), Psychologia pracy i organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Ratajczak Z., red. (1989), Psychologiczne koszty aktywności człowieka, Psychologiczne Problemy Funkcjonowania Człowieka w Sytuacji Pracy, nr 8(17), Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.
  • Strelau J. (1985), Temperament, osobowość, działanie, PWN, Warszawa.
  • Strelau J. (1996), Temperament a stres: Temperament jako czynnik moderujący stresory, stan i skutki stresu oraz radzenie sobie ze stresem [w:] I. Heszen-Niejodek, Z. Ratajczak (red.), Człowiek w sytuacji stresu. Problemy teoretyczne i metodologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, s. 88-132.
  • Strelau J. (2006), Psychologia, Podręcznik akademicki, tom 2, GWP, Gdańsk.
  • Verhallen T.M.M., Pieters R.G.M. (1984), Attitude Theory and Behavioral Costs, "Journal of Economic Psychology", Vol. 5, s. 91-117.
  • Zeithaml V.A., Berry L.L., Parasuraman A. (1996), The Behavioral Consequences of Service Quality, "Journal of Marketing", Vol. 4, s. 31-46.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171514648

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.