Warianty tytułu
Asset Management in the Process of Creating the Value of Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
Cel - Celem pracy jest ukazanie roli i znaczenia majątku będącego w dyspozycji podmiotu w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa. Metodologia badania - W artykule zastosowano metodę studiów literaturowych, metodę indukcji i dedukcji. Wynik - Rozważania umożliwiły ukazanie miejsca zarządzania majątkiem jako czynnika determinującego wzrost wartości przedsiębiorstwa, co przekłada się na maksymalizację korzyści jego właścicieli. Oryginalność/wartość - W literaturze przedmiotu, w kontekście kreowania wartości przedsiębiorstwa, bardzo obszernie omawiane są finansowe generatory wartości, natomiast stosunkowo rzadko zwraca się uwagę na majątek przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
Purpose - The main goal of this paper is to show the role of the assets in the process of creating the value of enterprise. Design/methodology/approach - Methods of literature analysis, induction and deduction have been applied in this paper. Findings - The result of this study is to draw an attention to the aspect of asset management in the process of maximizing the shareholders wealth. Originality/value - Attention has been paid to the issues that are often overlooked when the shareholders wealth is concerned. This paper is focused of an influence of assets on the value of enterprise. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
345--352
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Bednarski, L., Borowiecki, R., Duraj, J., Kurtys, E., Waśniewski, T., Wersty, B. (red.) (2001). Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
- Cwynar, A., Dżurak, P. (red.) (2010). Systemy VBM i zysk ekonomiczny. Projektowanie, wdrażanie, stosowanie. Warszawa: Poltext.
- Polaczek, R. (2006). Kreowanie wartości przedsiębiorstwa poprzez zarządzanie majątkiem. W: R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Procesy restrukturyzacji a konkurencyjność w warunkach globalizacji (s. 235-240). Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie.
- Pomykalska, B., Pomykalski, P. (2006). Analiza finansowa przedsiębiorstwa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Rappaport, A. (1999). Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora. Warszawa: WIG-Press.
- Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości. Dz.U. nr 121, poz. 591. z późn. zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171514962