PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | z. 162 | 115--142
Tytuł artykułu

Wyobraźnia strategiczna w biznesie

Warianty tytułu
Strategic Imagination in Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera prezentację wyników badań statutowych nt. wyobraźni strategicznej w biznesie. Badanie polegało na przeprowadzeniu wywiadów z uczestnikami dwóch podyplomowych studiów menedżerskich przy wykorzystaniu kwestionariusza i analizy źródeł wtórnych, tj. raportów firm konsultingowych a także z artykułów prasowych - wywiadów z prezesami spółek na temat ich wizji rozwoju przedsiębiorstw, którymi kierują, pożądanych kompetencji kierowniczych niezbędnych w zarządzaniu i kształtowaniu przyszłości biznesu. W wyniku przeprowadzonych badań określono zakres wyobraźni strategicznej, tj. szerokość i głębokość perspektywy poznawczej dotyczącej otoczenia przedsiębiorstwa i jego najważniejszych zasobów, stanowiących podstawę projektowania zmian w jego strategii.(abstrakt oryginalny)
EN
The article includes the presentation of results of statutory research on strategic imagination consisting in conducting interviews with students of postgraduate management studies with the use of a questionnaire and analysis of secondary sources, i.e. reports of consulting companies as well as newspapers interviews with presidents of companies on their vision of development of the companies they manage, desired managerial competences indispensable in management and development of the future of business. As a result of the conducted research we determined its scope, i.e. the width and depth of the cognitive perspective concerning the environment of the company and its most important resources constituting the basis for designing changes in its strategy.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
115--142
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Disrupt and Grow, 2017 Global CEO Outlook, KPMG International.
  • Dworzecki Z., Wrażliwość kryzysowa przedsiębiorstw, w: Księga Jubileuszowa dla Profesor Marii Romanowskiej, red. Z. Dworzecki, G. Leśniak Łebkowska, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2017.
  • Duczkowska-Małysz K., Duczkowska-Piasecka M., Przyszłość konkurencji wobec niestabilności globalnej, w: Narastająca niestabilność gospodarki a konkurencyjność przedsiębiorstw, red. R. Sobiecki, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014.
  • Giddens A., Socjologia, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
  • Global Human Capital Trends in 2016. The New Organization Different by Design, Deloitte University Press, 2016.
  • Gorzelana-Królikowska D., Wyobraźnia strategiczna polskich menedżerów w artykułach prasy codziennej, czasopismach i wywiadach z nimi, VI edycja niestacjonarnych studiów doktoranckich Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, Warszawa 2017 (opracowanie niepublikowane).
  • Leśniak-Łebkowska G., Drabina zaufania i kapitał społeczny jako podstawy rozwoju zarządzania strategicznego przedsiębiorstwem w XXI wieku, "Studia Oeconomica Posnaniensia" 2017, vol. 5, no. 9.
  • Leśniak-Łebkowska G., Bochniarz Z., Agile Management Education for the Future: The Role of Trust and Social Capital, referat na konferencję "Future Education" organizowaną przez World Academy of Art and Science, World University Consortium i Roma Tre University, Rzym, 16-18.11.2017.
  • Morgan G., Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Morgan G., Wyobraźnia organizacyjna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Pierzchalski A., Wyobraźnia twórcza - o źródłach teoretyzowania w nauce o polityce, "Teoria Polityki" 2017, nr 1, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
  • Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 2, red. J. Strelau, D. Doliński, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2007.
  • Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Soldecka N., Wyobraźnia strategiczna polskich menedżerów w artykułach prasy codziennej, VI edycja niestacjonarnych studiów doktoranckich Kolegium Zarządzania i Finansów SGH, Warszawa 2017 (materiał niepublikowany).
  • Zachowania polskich grup kapitałowych w czasach kryzysu, red. Z. Dworzecki, W. Mierzejewska, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2015.
  • Zatoński A., T-Mobile odwraca spadkowy trend, "Puls Biznesu", nr 44 (4807).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171515904

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.