Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Elements of trigonometry in teaching students of Geodesy and Cartography (on the basis of statements and opinions)
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule autorki charakteryzują kompetencje trygonometryczne studentów kierunku geodezja i kartografia. Analizują w jakim stopniu wiedza trygonometryczna zdobywana na poziomie szkoły średniej odpowiada rzeczywistym potrzebom studentów tego kierunku, w jakim zakresie jest ona wykorzystywana i stosowana w przedmiotach kierunkowych. Autorki zwracają uwagę na standardy kształcenia na kierunku geodezja i kartografia, które nie przewidują w ramach kursu matematyki celowych działań nakierowanych na rozwijanie lub porządkowanie i uzupełnianie wiedzy z zakresu trygonometrii.(abstrakt oryginalny)
In this paper the authors attempt to assess the usage of trigonometry knowledge skills by the students of geodesy & cartography. The authors also analyze to what extent the range of trigonometry knowledge acquired in secondary school as well as the curriculum contents for geodesy & cartography students are adequate to their real needs.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
397--412
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Dzienniku Ustaw z dnia 15 stycznia 2009 r. Nr 4.
- Standardy kształcenia dla kierunku studiów: geodezja i kartografia. Dziennik Ustaw nr 169, zał. nr 36.
- Treliński G., Edukacja matematyczna w systemie kształcenia studentów kierunku geodezja i kartografia, "Acta Scientifica Academiae Ostroviensis" Zeszyt 35-36 Katedra Geodezji i Kartografii, Ostrowiec Św. 2011, s. 89-114.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171516594