Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Ways of Internationalization of Family Businesses From the Medical Services Market - Case Study
Języki publikacji
Abstrakty
(...) celem niniejszego artykułu jest analiza procesu ekspansji zagranicznej na przykładzie firmy rodzinnej ze szczególnej branży, jaką jest branża usług medycznych. Materiał został zebrany metodą desk research. Do analizy wykorzystanie zostały zasoby Oresa Ventures oraz ProQuest. (fragment tekstu)
The aim of the paper is to present the analysis of the family business from medical sector which is present on European market. This subject is very interesting because of rising health care costs, failure of public health care financing and strong competition for private medical services in Europe is pushing the companies towards expansion of medical devices on other markets. The progressive consolidation on the private medical services market increases their value and force them to implement growth plans and internationalization strategies through other forms. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
91--100
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
- Daszkiewicz N. (2014), Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw rodzinnych z perspektywy przedsiębiorczości międzynarodowej, Gdańsk.
- Deloitte, 2014 Global Health Care Outlook.
- Hadryś-Nowak A. (2013), Determinanty form ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw rodzinnych, wyd. I, Oficyna Wydawnicza G&P, Poznań.
- Harrison A., Dalkarin E., Elsy E. (2000), International Business. Global Competition from an European Perspective, Oxford University Press Inc.
- Kuivalainen O., Saarenketo S., Puumalainen K. (2012), Start-up patterns of internationalization: a framework and its application in the context of knowledge intensive SMEs, "European Management Journal", Vol. 30, No. 4, pp. 372-85.
- Oresa Ventures, (2007), Investment Strategy, http://www.oresaventures.com/?lang=EN&tmenu=InvestmentStrategy [dostęp z dnia 02.06.2015]
- Popczyk W. (2009), Czynniki determinujące internacjonalizacje przedsiębiorstw rodzinnych - przegląd badań, "Przegląd Organizacji", 11.
- Popczyk W. (2013), Firmy rodzinne na alternatywnym rynku NewConnect - relacja z badań własnych cz. II. Internacjonalizacja, "Przedsiębiorczość i Zarządzanie" tom XIV, zeszyt 6.
- Prashantham S. (2010), Social Capital and Indian Micromulinationals, "British Journal of Management", ss. 15.
- ProQuest (2011), http://search.proquest.com.proquestnowy.han3.ue.poznan.pl/docview/8656-46612?pq-origsite=summon [dostęp z dnia 02.06.2015].
- Przybylska K. (2005), Zeszyty naukowe nr 3 Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Bochni, 2005; http://www.wse.bochnia.pl/zn/3-5.pdf [dostęp z dnia 7.01.2015r.]
- Stefaniak P., Rynek Zdrowia, 2008, Zawsze trzeba marzyć, http://www.rynekzdrowia.pl/Rynek-Zdrowia/Zawsze-trzeba-marzyc,51526.html [dostęp z dnia 02.06.2015].
- Surdej A., Wach K. (2010), Przedsiębiorstwa rodzinne wobec wyzwań sukcesji, Difin, Warszawa.
- Surdej A., Wach K. (2011), Succession Choices in Family Firms. The Case of Poland, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń
- Wolff J.A., Pett T.L. (2000), Internationalization of small firms: an examination of export competitive patterns, firm size, and export performance, "Journal of small business management", Vol. 38, No. 2, pp. 34-47.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171517044