PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 14 | nr 351 | 95--109
Tytuł artykułu

Ocena wpływu wdrażania regionalnych strategii innowacji na rozwój przemysłów kreatywnych

Warianty tytułu
Assessment of the Impact of Implementation Regional Innovation Strategies on the Development of Creative Industries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie oceny wpływu wdrażania regionalnych strategii innowacji na rozwój przemysłów kreatywnych. Na potrzeby prowadzonego badania zastosowano takie podejścia badawcze, jak: podejście funkcjonalne, analiza wskaźnikowa, analiza porównawcza, podejście eksperckie. Rezultatem przeprowadzonego badania są następujące wnioski: istnieje bezpośrednia zależność pomiędzy poziomem wdrażania regionalnych strategii innowacji w poszczególnych województwach a poziomem rozwoju przemysłów kreatywnych w tych regionach. Uzależnienie rozwoju przemysłów kreatywnych od poziomu wdrażania regionalnych strategii innowacji jest silnie zauważalne w 10 spośród 16 badanych województw. Ponadto występują istotne zróżnicowania w poziomie wdrażania regionalnych strategii innowacji przez regiony oraz zróżnicowania w zakresie wykorzystania potencjału innowacyjnego.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present an assessment of the impact of implementing regional innovation strategies on the development of creative industries. For the needs of the study, research approaches such as: functional approach, index analysis, comparative analysis, an expert approach were applied. The result of the study is the following conclusions: there is a direct relationship between the level of implementation of regional innovation strategies in individual provinces and the level of development of creative industries in these regions.(original abstract)
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
95--109
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Uniwersytet Zielonogórski
Bibliografia
  • Ansoff H.I. (1985), Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa.
  • Budziewicz-Guźlecka A., Drab-Kurowska A. (2009), Zarządzanie wiedzą w dobie nowej gospodarki, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 54, "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 35, s. 39-51.
  • Cyfert S., Krzakiewicz K. (2012), Przesłanki i dylematy zastosowania koncepcji organizacji sieciowej z perspektywy zarządzania strategicznego [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne Quo vadis? Prace Naukowe WWSZIP, nr 22, Wałbrzych, s. 223-236.
  • Fleming T. (2012), Best Practice Exchange, "The Guardian", 20.08.2012, http://www. guardian.co.uk/small-business-network/2012/sep/20/exporting-to-new-markets-tomfleming- creative-consultancy (dostęp: 1.12.2013).
  • Hausner J., Karwińska A., Purchla J. (2013), Kultura a rozwój, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa, http://artklaster.nazwa.pl/index.php/informacje-ogolne/19-definicje (dostęp: 21.01.2018).
  • Jasiński B. (2005), Turbulencja otoczenia [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa.
  • Kasprzak R. (2013), Przemysły kreatywne w Polsce: uwarunkowania i perspektywy, Kamon Consulting, Warszawa.
  • Kotylak S. (2013), Znaczenie sektora kreatywnego w polityce regionu, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", "Ekonomiczne Problemy Usług", nr 107, s. 77-83.
  • Niemczyk J. (2013), Ujęcia zarządzania strategicznego z perspektywy renty ekonomicznej [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Quo vadis? Zeszyty WWSZiP t. 22, Wałbrzych.
  • Plawgo B., Klimczak T., Czyż P. (2013), Regionalne systemy innowacji w Polsce - raport z badań, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Romanowska M. (1996), Zarządzanie strategiczne firmą, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa.
  • Schumpeter J. (1960), Teoria wzrostu gospodarczego, PWN, Warszawa.
  • Sługocki W. (2016), Rola funduszy Unii Europejskiej w budowaniu konkurencyjności polskich regionów, "Marketing i Rynek", nr 10(CD), s. 517-533.
  • Szara K., Wójtowicz P. (2016), Sektor kreatywny w Polsce - stan i znaczenie, "Przedsiębiorstwo i Region", nr 8, s. 8-21.
  • Szultka S., red. (2014), Kreatywny łańcuch - powiązania sektora kultury i kreatywnego w Polsce, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.
  • Zakrzewska-Bielawska A. (2013), Zasobowe uwarunkowania kooperacji w przedsiębiorstwach high-tech, "Przegląd Organizacji", nr 2, s. 3-8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171517548

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.