Czasopismo
2018
|
t. 19, z. 2, cz. 1 Uwarunkowania internacjonalizacji przedsiębiorstw w dobie gospodarki przedsiębiorczej
|
59--67
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Competing Strategies of Polish Cross-border E-commerce
Języki publikacji
Abstrakty
Termin e-commerce został wprowadzony przez IBM w 1997 r. w odniesieniu do wymiany informacji drogą elektroniczną. Obecnie, zgodnie z definicją GUS, oznacza "transakcje przeprowadzone przez sieci, oparte na protokole IP i przez inne sieci komputerowe [GUS]. Dynamiczny rozwój e-commerce wiąże się z rewolucją informatyczną i coraz częściej wykracza poza granice poszczególnych państw. Sprzyja temu unifikacja standardów przesyłania danych, rosnąca dostępność Internetu, jak też coraz częściej postrzeganie tego typu transakcji jako bezpiecznej [Budzyńska, Domańska, Komor 2015, ss. 485-487].(fragment tekstu)
The aim of this article is to find the answer to the question of whether Polish IT exporters fit in the digitally driven tendencies of cross-border e-commerce development. If so do they compete on the foreign market like e-business? The research shows that Polish companies in virtual space do not compete with business models, and ICT for them is only a tool supporting traditional channels of foreign distribution.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Strony
59--67
Opis fizyczny
Twórcy
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Afuah A., Tucci Ch.L. (2003), Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
- Blattberg R.C., Getz G., Thomas J.S. (2004), Klient jako kapitał. Budowa cennego majątku z relacji z klientem i zarządzania nim, MT Biznes, Czarnów.
- Chaffey D. (2016), Digital business i e-commerce management. Strategia-Realizacja-Praktyka, PWN, Warszawa.
- Chodak G. (2014), Wybrane zagadnienia Logistyki w sklepach internetowych - modele, badania rynku, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław.
- Digital globalization: The new era of global flows, McKinsey Global Institute, March 2016.
- Duczkowska-Piasecka M., Duczkowska-Małysz K., Poniatowska-Jaksch M. (2013), Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin, Warszawa.
- Esber D., Pommeraud L., Chatwani R. (2017), Discussions in digital: Moving B2B companies into the digital world, McKinse&Company.
- Insight Report (2017), Shaping the Future of Retail for Consumer Industries, A World Economic Forum project in collaboration with Accenture.
- Komor A., Budzyńska K., Domańska K. (2015), Analiza porownawcza handlu tradycyjnego i elektronicznego, "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego", nr 875, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Lublin.
- Korpus J. (2017), Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw technologicznych, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 3(806).
- Pakulska T. (2017a). Digitalizacja podłożem przewag instytucjonalnych przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, "Ekonomiki i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 3(806).
- Pakulska T. (2017b), Internacjonalizacja w gospodarce wspołdzielenia (sharing economy), "Horyzonty Polityki", vol. 8, nr 23.
- Poniatowska-Jaksch M. (2016), Biznes cyfrowy - wyzwania wobec strategii internacjonalizacji, "Horyzonty Polityki", vol. 7, no. 20.
- Cheliński R., Sass-Staniszewska P., Szymkowiak B., Cross-Border. Szansa czy zagrożenie [online], https://ecommerce.poczta-polska.pl/media/1717/raport-cbec-23012017.pdf, dostęp: 20.10.2017.
- GUS, http://stat.gov.pl/metainformacje/slownik-pojec/pojecia-stosowane-w-statystycepublicznej/ 1778,pojecie.html, dostęp: 26.10.2017.
- Poradnik "e-Commerce Polska: Handel transgraniczny" [online], http://www.ecommercepolska. pl/files/4914/7618/8480/Poradnik-E-Commerce-Handel_Transgraniczny__last.pdf, dostęp: 13.10.2017.
- Top 10 eCommerce Companies in the World 2017 [online], http://www.mbaskool.com/funcorner/ top-brand-lists/17194-top-10-ecommerce-companies-in-the-world-2017.html, dostęp: 20.10.2017.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171519477