PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 53 | 30--41
Tytuł artykułu

Zastosowanie systemów e-learning w edukacji osób niepełnosprawnych

Autorzy
Warianty tytułu
Use of E-Learning Systems for Education of Disabled Persons
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nowoczesne systemy e-learning wykorzystują nowe technologie informacyjne i komunikacyjne (ICT) dla usprawnienia procesu kształcenia. Opracowany Inteligentny System Nauczający (ISN) zapewnia optymalną naukę (umożliwiając indywidualizację procesu uczenia) poprzez zastosowanie narzędzi sztucznej inteligencji. Ważne jest utworzenie odpowiedniego środowiska uczenia z uwzględnieniem teorii pedagogicznych dotyczących procesu uczenia (zapewniając jego twórczy i poznawczy charakter). Specjalizowane systemy e-learning (umożliwiając indywidualizację procesu uczenia z uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności) są szczególnie przydatne w edukacji osób niepełnosprawnych. (abstrakt oryginalny)
EN
Modern e-learning systems use new information and communications technologies (ICT) for improvement of education process. Elaborated Intelligent Teaching System (ISN) ensures optimum learning (enabling individualization of learning process) by the use of artificial intelligence tools). Creation of appropriate learning environment considering pedagogical theories of learning process is important (ensuring its creative and cognitive nature) Specialized e-learning systems (enabling individualization of learning process and considering kind of disability) are especially useful in education of disabled persons. (original abstract)
Rocznik
Tom
53
Strony
30--41
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Arrio M.: E-Learning Accessibility for blind students. Recent Research Development in Learning Technologies, 2005.
  • Chec J.: Creative and Cognitive Aspects of E-Learning Process. International EDEN Annual 2006 Conference. Vienna, Austria, 2006.
  • Chęć J.: Intelligent Computer Teacher in E-Learning Systems. 10th International Conference IC L 2007. Villach, Austria, 2007.
  • Chęć J.: New Roles of a Teacher in E-Learning Systems. 5th International EDEN Open Classroom Conference, Poitiers, Francja, 2005.
  • Chec J.: ODL System for Engineering Postgraduate Studies. 19th International Conference on Technology and Education. Florida State University, USA, 2001.
  • Chec J.: Use of Artificial Intelligence in New Learning Environments. International Conference T.E.L.'03. Mediolan, 2003.
  • Debevc M., Dugonic B.: Use of Information and Communication Technology In Deaf and Hard of Hearing Education in Slovenia, brak wydawcy.
  • Joyce B., Calhoun E., Hopkins D.: Models of learning - tools for teaching. Open University Press, Buckingham, 1997.
  • Kolb D.A.: Experiential Learning. Prientice Hall,1984.
  • Russel S., Norwig P.: Artificial Intelligence. London, Prentice-Hall, 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171520207

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.