PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 6 | 44--56
Tytuł artykułu

Computer Networks and Multimedia Techniques in Development of Virtual Organisations and E-Commerce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The study presents the dynamic development and integration of computer networks, multimedia and infomedia, as well as their application in virtualising business (virtual) organisations activities. On the background of characteristics of networks, multimedia, virtual organisations (VO) types, functioning and information systems (IOS), the authors discuss their interrelations and progressing global integration which created conditions for OV effective functioning on the global scale. The twolevel nature of VO management systems and information systems has been shown together with the necessity of continuous reengineering of business processes in order to retain the competitiveness of OV and their partner enterprises. Moreover, the article discusses latest directions and forms of reorganising processes in OV, as well as IT systems (R-3) and tools (ALE) optimising these processes. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Strony
44--56
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Duggan D. M., 1996. Domestic Airlines taking of on the 'Net'. http://gwis.circ.gwu.edu/~iits/domair.html.
  • Dupuy J., 1996. Netscape nie tylko dla orłów, Intersoftland Warszawa.
  • Dziuba D., 1995. Elektronizacja rynku - wybrane zagadnienia ekonomiczne, technologiczne i prawne. [w:] CIM - ARIS, Computer Integrated Manufacturing, Architecture of IntegratedInformation Systems, ed.: T. Kasprzak, Studia Informatyki Gospodarczej Saarbruecken - Warszawa.
  • http://discover. disco... et/SearchEngines.html.
  • http://www.kaszub.ternet.pl/firmy/twoja_nazwa/.
  • Klein S., Langenohl Th., 1996. Electronic Markets: An Introduction,. http://www-iwi.unisg.ch/iwi4/hwem/contents/papers/em_intro.html.
  • Klein S., 1996. The Strategic Potential of Electronic Commerce - An Introduction for Beginners., http://www-iwi.unisg.ch/iwi4/cc/genpubs/ecintro.html.
  • Korowicki A., Kubiak B.F., 1996. Ekonomiczne i technologiczne czynniki rozwoju turystyki. [w:] Nowa generacja badań gospodarki przestrzennej, "Biuletyn KPZK PAN", vol. 174, Warszawa.
  • Kroeber-Riel W., 1991. Informationsueberflutung - Eine Herausforderung an die Kommunikation. [w:] GDI - Impuls 1.
  • Kubiak B., Korowicki A., 1995. Zastosowanie technologii informacji w formułowaniu i realizacji działań strategicznych i osiąganiu konkurencyjności. [w:] Komputerowe wspomaganie badań naukowych. WTN Wrocław.
  • Kubiak B.F., Korowicki A., 1966. EDI szansą zwiększenia przewagi konkurencyjnej w turystyce. [w:] Electronic Data Interchange, ed. M. Niedźwiedziński, Łódź.
  • Middleton V.T.C., 1996. Marketing w turystyce. Polska Agencja Promocji Turystyki Warszawa.
  • Pierścionek Z., 1996, Strategie rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa.
  • Ritz D., Schmueckel P., 1990. Oekonomische Aspekte elektronischer Maerkte - eine Bestandesaufnahme aus betriebs- und volkswirtschaftlicher Sicht. Institut fuer Wirtschaftsinformatik HSG St. Gallen.
  • Ritz D., 1991. Entstehungsmuster und Entwicklungsrichtungen Elektronischer Marktsysteme. Institut fuer Wirtschaftsinformatik HSG St. Gallen.
  • Scheer A.W., 1994. Business Process Engineering. Springer-Verlag Berlin - New York.
  • Schmid B., 1996. Electronic Markets in Tourism. [w:] http://www-iwi.unisg.ch/iwi/cc/genpubs/enter/index.html.
  • Tschanz N., Zimmermann H.D., 1996. The Electronic Mall Bodensee as Platform for the Development of Travel Service. [w:] http://www-iwi.unisg.ch/cc/em/papers/enter96.html.
  • Yip G.S., 1996. Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna. PWE, Warszawa.
  • Zimmermann H.D., 1995. The Electronic Mall Bodensee: a virtual Marketplace for Private and Commercial Customers. http://www-iwi.unisg.ch/iwi4/cc/emb/cotim95.html.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171523841

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.