PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | nr 34(1) | 29--34
Tytuł artykułu

The Place of the Branch Press in the Knowledge Transfer to Agriculture

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Miejsce prasy branżowej w transferze wiedzy do rolnictwa
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The study attempts at analysing the notions of knowledge transfer in agriculture. It also pointed on their increasing absorption in rural areas and as the result necessity of adapting of information channels to receiver's needs. Increasing number of knowledge network users open new area for entities defined as knowledge brokers. They are actively intermediate in knowledge offeror-consumer contacts. Carry on in this article analysis, was tried to proof that agricultural press, especially its commercialised part, with well effect repossess role of knowledge broker, to comply with this traditional education and informative role in the country. Was underline, that publishers of agricultural press, mostly acting on commercial basis, not only realised informative-education function, but also effectively go into role of knowledge brokers of transactions concluded on knowledge market(original abstract)
W opracowaniu analizowano zagadnienie transferu wiedzy w rolnictwie. Wskazano na coraz większą jej absorbcję na terenach wiejskich oraz wynikającą z tego konieczność dostosowania kanałów dystrybucji do potrzeb odbiorcy. Rosnąca liczba uczestników sieci wiedzy otwiera nową przestrzeń dla podmiotów nazywanych brokerami. Są to podmioty aktywnie pośredniczące w kontaktach oferent - nabywca wiedzy. Podczas analiz wykazano, że czasopiśmiennictwo rolnicze, zwłaszcza jego skomercjalizowana część, z dobrym skutkiem przejmuje rolę brokera wiedzy, spełniając przy tym tradycyjne role edukacyjno-informacyjne na wsi. Podkreślono, że wydawcy prasy rolniczej, w większości działający na zasadach komercyjnych, nie tylko realizują funkcję informacyjno-edukacyjną, ale również sprawnie wchodzą w rolę pośredników transakcji zawieranych na rynku wiedzy. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
29--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznan University of Life Sciences, Poland
Bibliografia
  • Batorski, D. (2013). Kapitał społeczny i otwartość jako podstawa innowacyjności. In: P. Zadura-Lichota (Ed.), Świtinnowacyjnego społeczeństwa. Trendy na najbliższe lata (pp. 81-91). Warszawa: PARP.
  • Chyłek, E. K., Mikołajczyk, M., Niepytalski, T. (2017). Rola polityki rządu w odniesieniu do usług doradczych. Zagad. Doradz. Roln., 1, s. 99-113.
  • Jeżyńska, B. (2016). Funkcje doradztwa rolniczego w europejskim partnerstwie innowacyjnym na rzecz wydajnego i zrównoważonego rolnictwa EPI-AGRI. Retrieved from: https://depot.ceon.pl/bitstream/handle/123456789/ 14256/Senat_Funkcje doradztwa rolniczego.pdf? sequence=1
  • Kasperkiewicz, W. (2009). Istota i charakterystyka innowacji. In: W. Kasperkiewicz (Ed.), Innowacyjność, konkurencyjność i rynek pracy (pp. 8-37). Łódź: Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego.
  • Kijek, A., Kijek, T. (2010). Modelling of innovation diffusion. Oper. Res. Dec., 20, 53-68.
  • Kozera, M. (2013). Rozwój polskiego rolnictwa w realiach gospodarki opartej na wiedzy. Rocz. Ekon. Roln. Rozw. Obsz. Wiej., 100(1), 35-43.
  • Kozera, M. (2013). Uwarunkowania transferu wiedzy w polskim rolnictwie. Rocz. Nauk. SERiA, XV (3), 170-174.
  • Kozera-Kowalska, M., Kalinowski, S. (2016). Wiedzochłonność obszarów wiejskich w dobie zrównoważonego rozwoju. Hand. Wewn., 4(363), 88-100.
  • Mazurkiewicz, A. (2010). Kapitał ludzki w procesie kształtowania sprawności organizacji. Prac. Nauk. Wydz. Ekon. Uniw. Rzeszow. Monog. Oprac., 8.
  • Polskie Badania Czytelnictwa (n.d.). Retrieved from: www. pbc.pl
  • Solon, B. (2014). Tradycyjne media (prasa, radio, telewizja) jako źródło wiedzy rolniczej. Stud. Obsz. Wiej. XXXV, 273-291.
  • Szpunar, M. (2017). Internet - medium informacji versus dezinformacji. Internet-medium informacji versus dezinformacji. E-mentor, 2. Retrieved from: http://www.e-mentor. edu.pl/mobi/artykul/index/numer/19/id/410
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171524583

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.