PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 6 | nr 5 Uwarunkowania, formy i narzędzia komunikacji marketingowej | 57--68
Tytuł artykułu

Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego

Warianty tytułu
Evolution of Direct Marketing Instruments
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing bezpośredni, czyli zespół działań i środków bezpośredniego oraz zindywidualizowanego oddziaływania na nabywców, mającego na celu kreowanie i zaspokajanie ich potrzeb oraz sprzedaż produktów i usług, przeszedł w ciągu kilkunastu ostatnich lat znaczną przemianę. Gros działań w tym zakresie przesunięto od telemarketingu i direct mailingu w stronę programów lojalnościowych oraz marketingu interaktywnego w sieci internetowej. Call centers i infolinie wypierane są przez Big Data i Marketing Automation, a kontakt e-mailowy jest coraz częściej zastępowany dialogiem z klientem za pośrednictwem mediów społecznościowych, komunikatorów czy informacjami przekazywanymi przez linguboty. Artykuł prezentuje kierunek zmian współczesnego marketingu bezpośredniego w ujęciu teoretycznym (krytyczna analiza literatury) oraz praktycznym na przykładach wybranych działań rynkowych oraz na podstawie wyników badania przeprowadzonego przez autorkę artykułu. (abstrakt oryginalny)
EN
Direct marketing interpreted as activities and instruments have a set of direct and individualized influence on customers in the aim of creating and satisfying their needs in selling products and services has changed significantly within the last few years. Most of these activities have been transferred from telemarketing and direct mailing to loyalty programs and interactive marketing on the internet. Call centers and infolines are being ousted by Big Data and Marketing Automation. Moreover, social media, Internet communicators and lingubots are increasingly used to contact customers replacing traditional e-mails. The article presents the direction of current direct marketing changes in both theoretical (critical literature analysis) and practical depiction with the example of selected market activities and the results of the author's own research. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 13 ekspertów: marketing w który warto zainwestować w 2018 roku. (2017). Marketing w Praktyce, 9, 37-43.
  • Bryks, S. (2016). Digitalowy budowlaniec lojalności. Marketing w Praktyce, 1, 34-36.
  • Bucki, P. (2017). Baw się marketingiem. Marketing w Praktyce, 2, 6-8.
  • Customer experience. (2017). Pobrane 9 listopada 2017 z http://ccnews.pl/2014/05/29/ jakie-znaczenie-ma-dla-nas-customer-experience/.
  • Customer Loyalty Summit. (2017). Pobrane 6 listopada 2017 z https://kreatorzy.eu/ aktualnosci/4905-20-21-04-2017-viii-konferencja-poland-cee-customer-loyalty- -summit-2017-krakow.
  • Deszczka, D. (2015). Program lojalnościowy (pod) okiem profesjonalistów. Marketing w Praktyce, 5, s. 50-52.
  • Europejczycy na zakupach - programy lojalnościowe biją rekordy popularności. (2017). Pobrane 7 listopada 2017 z http://www.pomorska.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z- -kraju-i-ze-swiata/a/europejczycy-na-zakupach-programy-lojalnosciowe-bija- -rekordy-popularnosci,12293378/.
  • Garbarski, L., Rutkowski, I. i Wrzosek, W. (2000). Marketing. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Górazda, M. (2017). Zwinny marketing i omnichannel. Marketing w Praktyce, 1, s. 68-69.
  • Kociszewski, K. (2015a). Lojalność bez nudy. Marketing w Praktyce, 10, s. 30-32.
  • Kociszewski, K. (2015b). Programy naprawdę lojalnościowe. Marketing w Praktyce, 11, s. 30-33.
  • Kwiatek, P. (2007). Programy lojalnościowe. Budowa i funkcjonowanie. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer.
  • Lancaster, G. i Massingham, L. (2010). Essential of Marketing Management. London: Routledge.
  • Loyalty Awards. (2017). Pobrane 7.11.2017 z http://loyalty-conferences.com/awards/ Najpopularniejsze programy lojalnościowe 2017. Biedronka na czele. (2017). Pobrane 9 listopada 2017 z http://www.pomorska.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-kraju- -i-ze-swiata/a/najpopularniejsze-programy-lojalnosciowe-2017-biedronka-na- -czele,12357215/.
  • Pickton, D. i Broderick, A. (2005). Integrated Marketing Communications. Essex: Pearson Education Limited.
  • Stone, M., Bond, A. i Blake, E. (2007). Marketing bezpośredni i interaktywny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Szkwarek, W. (2017). Karty stałego klienta - przegląd programów lojalnościowych. Pobrane 5 listopada 2017 z https://www.bankier.pl/wiadomosc/Karty-stalego- -klienta-przeglad-programow-lojalnosciowych-7503861.html.
  • Trojanowski, M. (2010). Marketing bezpośredni. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Turska, R. (2012). Dla kogo i po co program lojalnościowy. Pobrane 28 października 2017 z https://marketing.org.pl/czytelnia/64-sprzedaz/237-dla-kogo-i-po-co- -program-lojalnosciowy.
  • Varju, H. (2014). Sztuka budowania pozytywnych emocji. Marketing w Praktyce, 3, s. 92-94.
  • Wenka, P. (2016). Jak nagradzać najwierniejszych. Marketing w Praktyce, 6, s. 73-75.
  • Węglewska-Winciałowicz, W. (2017). Jak wypadasz w smartfonie. Marketing w Praktyce, 2, s. 15-17.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171525255

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.