PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 6 | nr 6 Granice marketingu | 7--17
Tytuł artykułu

Uwarunkowania kreatywności w działalności marketingowej

Warianty tytułu
Determinants of Creativity in Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Szybkie zmiany uwarunkowań działalności gospodarczej wymagają ze strony przedsiębiorstw stosowania innowacyjnych rozwiązań. Ich podstawą jest kreatywność związana z myśleniem dywergentnym, która może być rozpatrywana na trzech poziomach. Dwa z nich - poziom indywidualny i poziom makro - są przedmiotem analizy w niniejszym artykule. Zidentyfikowano szereg czynników sprzyjających i hamujących myślenie kreatywne oraz metody kształtowania kreatywności. (abstrakt oryginalny)
EN
The rapid changes of economic activity determinants require innovative solutions. Creativity is the basis of these solutions. Creativity is related to divergent thinking and could be analyzed at three levels. Two of them - the individual and macro level are described in this article. Many factors which enable or restrict creative thinking were identified. Also methods of increasing creativity were analyzed. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Strony
7--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Amabile, T. M. ( 1996). Creativity in context. Westview Press: Boulder, CO.
  • Amabile, T. M., Hadley, C. N. i Kramer, S. J. (2002, August). Creativity under the gun. Harvard Business Review. The innovative enterprise, 52-61.
  • Anderson, T. M., De Dreau, C. K. i Nijstad, B. A. (2004). The routinization of innovation research: a constructively critical review of the state-of-the-science. Journal of Organizational Behavior, 147-173.
  • Desplaces, D. E., Congden, S. W. i Boothe, P. (2007). The group creativity exercise. Getting MBAs to work and think effectively in groups. Organization Management Journal Teaching and Learning, 4, 1, 69-86.
  • Florida, R., Mellander, Ch. i King, K. (2015). The global creativity index 2015. Toronto: Martin Prosperity Institute, Rotman School of Management.
  • Gallos, J. V. (2009). Creativity forums: learning from the lives of extraordinary leaders. Organizational Management Journal, 6, 76-88.
  • Garbarski, L. (2012). Ocena sprawności marketingu. Handel Wewnętrzny, wrzesień - październik, 68-76.
  • Goller, I. i Bessant, J. (2017). Creativity for innovation management. New York: Routledge.
  • Goodwin, B. i Miller, K. (2013). Creativity requires a mix of skills. Educational Leadership, 70, 5, 80-83.
  • Guilford, J. P. (1958). Creativity. American Psychologist, 5, 444-454.
  • Korkosz-Gębska, J. (2014). Kreatywność i innowacje w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem. Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją. Konferencja Innowacje w Zarządzaniu i Inżynierii Produktu 2014. Artykuły IZiP, tom II, część XIII. Pobrane z http://www.ptzp.org.pl/files/konferencje/kzz/artyk_pdf_2014/ T2/t2_956.pdf.
  • Kotler, P. i Trias de Bes, F. (2004). Marketing lateralny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Kowal, W. (2015). Sprawność organizacji. Emocjonalne, behawioralne i finansowe efekty działań marketingowych w ocenie skuteczności i efektywności przedsiębiorstwa. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
  • Lewandowska, K. (2015). From sponsorship to partnership in arts and business relations. The Journal of Arts and Management, Law and Society, 45, 33-50.
  • Levitt, T. (2002, August). Creativity is not enough. Harvard Business Review. The innovative enterprise, 137-144.
  • Martin Prosperity Institute. (2011, January). Creativity and prosperity: the global creativity index.
  • Nollke, M. (2008). Techniki kreatywności, jak wpaść na lepsze pomysły. Warszawa: Wydawnictwo Gebethner & Ska, Flashbook.
  • Ries, A. i Ries, L. (2010). Wojna marketingu z zarządzaniem. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Scott, G., Leritz, L. E. i Mumford, M. D. (2004). The effectiveness of creativity training: a quantitative review. Creativity Research Journal, 16, 361-368.
  • Woodman, R. W., Sawyer, J. E. i Griffin, R. W. (1993). Toward a theory of organizational creativity. Academy of Management Review ,18, 293-321.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171525391

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.