PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | 6 | nr 6 Granice marketingu | 98--112
Tytuł artykułu

Rola bodźców sensorycznych w budowaniu satysfakcji konsumentów korzystających z usług

Autorzy
Warianty tytułu
The Role of the Sensory Stimuli in Building Consumer Satisfaction Using Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem artykułu są rozważania na temat roli bodźców sensorycznych w kształtowaniu doświadczeń konsumentów i ich satysfakcji z korzystania z usług, w szczególności usług gastronomicznych i kosmetycznych. Poza rozważaniami teoretycznymi prezentowane są wyniki własnych badań realizowanych wśród konsumentów korzystających z usług wybranej restauracji i salonu kosmetycznego. Przedmiotem badania była subiektywnie postrzegana przez konsumentów rola poszczególnych bodźców w odbiorze i ocenie jakości usług oraz ocena punktów usługowych prze pryzmat doznań sensorycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The subject of the paper is the role of the sensory stimuli in shaping consumer experience and their satisfaction with the use of services, in particular food and beauty services. In addition to theoretical considerations the results of their own research among consumers using the services of selected restaurant and beauty salon are presented. The subject of the study was subjectively perceived by consumers, the role of the various incentives in the delivery and assessment of the quality of the services and amenities by the prism of sensory experience. (original abstract)
Rocznik
Tom
6
Strony
98--112
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Hultén, B., Broweus, N. i van Dijk, M. (2011). Marketing sensoryczny. Warszawa: PWE.
  • Kennedy, M. (2008, June). Sensory marketing: you know it make sense. London: Brand Strategy.
  • Knowles, T. (2001). Zarządzanie hotelarstwem i gastronomią. Warszawa: PWE.
  • Kolman, R. (2004). Jakość naszych przeżyć, Q Jakości, 3.
  • Kostera, M. i Śliwa, M. (2010). Zarządzanie w XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
  • Krishna, A. (2009). Sensory marketing: Research on the sensuality of products, Taylor & Francis Inc.
  • Lindstrom, M. (2009). Brand sense - marka pięciu zmysłów. Gliwice: Helion.
  • Pabian, A. (2011). Marketing sensoryczny. Marketing i Rynek, 4.
  • Schmitt, B. i Simonson, A. (1999). Estetyka w marketingu. Strategiczne zarządzanie markami, tożsamością i wizerunkiem firmy. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.
  • Skowronek, I. (2011). Oddziaływanie zapachem jako forma marketingu sensorycznego, Marketing i Rynek, 1.
  • Skowronek, I. (2014). Zmysły dla zysku - marketing sensoryczny w praktyce. Warszawa: Poltext.
  • Underhill, P. (2001). Dlaczego kupujemy? Nauka o robieniu zakupów. Zachowania klienta w sklepie. Warszawa: MT Biznes.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171525551

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.