PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 57 | 236--246
Tytuł artykułu

Zarządzanie kompetencjami jako nowy wymiar systemów zarządzania wiedzą

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Competence Management as a New Approach to Knowledge Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problem zarządzania kompetencjami jest ważnym zagadnieniem badawczym z powodu transformacji coraz większej liczby firm w stronę przedsiębiorstw opartych na wiedzy. W takich organizacjach efektywne zarządzanie wymaga uwzględnienia nowego zasobu, jakim jest wiedza i kompetencje pracowników. W artykule zostanie omówiona koncepcja budowy Systemu Zarządzania Kompetencjami (SZK). Celem takiego sytemu jest opracowanie katalogu kompetencji pod kątem którego sprawdzana jest wiedza posiadana przez pracowników w organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The knowledge management is an important research issue. Due to increasing number of corporation transform into knowledge-base organization. In such organization the efficient knowledge management required to take into consideration new resources: competence. In the paper the system for competence management is discussed. The system 's aim is to develop the competence catalog which corresponded with employee 's knowledge and competence. (original abstract)
Rocznik
Tom
57
Strony
236--246
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
autor
  • Mindflow Multimedia Spółka Jawna
Bibliografia
  • Armstrong, M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Augustyniak S., Kompetencje w działaniu, CEO Magazyn Top Menadżerów, Marzec 2007.
  • Bjorn E., Hustad E., IT-Supported Competence Management: A Case Study at Ericsson, Information Systems Management, 22(2), 2005: s. 78-88.
  • Ciszczyk M., Kusztina E., Model systemu informatycznego wspierającego realizację procesu nauczania opartego na kompetencjach w środowisku repozytorium wiedzy, "Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą", Nr 18, Ciechocinek, Polska, 2009: s. 45-52.
  • Ciszczyk M., Problematyka procesu zarządzania kompetencjami, Metody informatyki stosowanej, 10, 2006: s. 173-179.
  • Gick A., Tarczyńska M., Motywowanie pracowników, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
  • Różewski P., Kusztina E., Tadeusiewicz R., Zaikin O., Intelligent Open Learning Systems: Concepts, models and algorithms, Intelligent Systems Reference Library, Vol. 22, Springer Berlin / Heidelberg 2011.
  • Różewski P., Małachowski B., Competence Management In Knowledge-Based Organisation: Case Study Based On Higher Education Organisation, KSEM 2009, Lecture Notes in Artificial Intelligence, 5914, 2009: s. 358-369.
  • Sajkiewicz A., Jakość zasobów pracy: kultura, kompetencje, konkurencyjność, praca zbiorowa, Poltext, Warszawa 2002.
  • Woodruffe, Ch., Ośrodki oceny i rozwoju. Narzędzia analizy i doskonalenia kompetencji pracowników, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171525609

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.