PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 57 | 327--336
Tytuł artykułu

E-learning jako integralny element polityki personalnej przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
E-Learning as An Integral Part of Company Personnel Policies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie globalizacji i konkurencyjności sukces przedsiębiorstwa uzależniony jest od inwestycji technologicznych wspierających procesy rozwojowe. Wdrożenie systemów e-learningowych zwiększa potencjał intelektualny pracowników, wpływa na zarządzanie wiedza pracowniczą oraz wspiera kulturę samokształcenia. W artykule przedstawiono wpływ rozwiązań e-learningu na politykę personalną przedsiębiorstwa zarówno z perspektywy pracodawcy jak i pracownika. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to pint lots of benefits of using of e-learning as an integral part of company personnel policy. There are benefits from the perspective of the employer and employee. Implementation of e-learning enhances the intellectual potential of employees, affects the management of employee knowledge and promotes a culture of self-education. In addition, it sustains and develops the employability of workers through increasing of their competence, skills and motivation. It is significant to reduce the costs associated with training employees and to increase competition in the market thanks to increased human capital. (original abstract)
Rocznik
Tom
57
Strony
327--336
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu
Bibliografia
  • Becker G., The Age of Human Capital. [w:] H. Lauder, P. Brown (red.) Education, Globalization & Social Change, Oxford University Press, Oxford 2002.
  • Clark A., E-learning - nauka na odległość, Wyd. Komunikacji i Łączności, Warszawa 2007.
  • Handler A., Strategy and Structure: Chapters in the History of American Industrial Enterprise, MIT Press Cambridge 1962.
  • Johnson L., Levine A., Smith R., Stone S., The 2010 Horizon Report, The New Media Consortium, Austin 2010.
  • Keegan D., Foundations of Distance Education. Routledge, London 1999.
  • Ladyshewsky R., Ryan J., Peer Coaching and Reflective Practice In Authentic Business Contexts: A Strategy to Enhance Competency In Post-Graduate Business Studies. [w:] T. Herrington, J. Herrington (red.), Authentic Learning Environments In Higher Education. Information Science Publishing, Hershey 2006.
  • Longworth N., Davies K., Lifelong Learning, Kogan Page, London 1996.
  • Mallon D., High-Impact Learning Practice: The Guide to Modernizing Your Corporate Training Strategy through Social and Informal Learning. Bersin & Associates, Oakland 2009.
  • Meger Z., Podstawy e-learningu. Od Shannona do konstruktywizmu, "E-mentor", Nr 4(16), 2006.
  • Mound L., An Introduction to Human Resource Management, Palgrave Macmillan, Basingstoke 2001.
  • Olszak C., Wyzwania ery wiedzy. [w:] C. Olszak, E. Ziemba (red.), Strategie i modele gospodarki elektronicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Olszewska T., E-learning - wizja czy konieczność, "Strategie Biznesu", Nr 2(21), 2005.
  • Philips J., Handbook of Training Evaluation and Measurement Methods, Gulf Publishing, Huston 1991.
  • Rogers A., Adults Learning for Development, Cassell Education, London 1996.
  • Rosenberg M., Beyond E-learning, Pfeiffer, San Francisco 2006.
  • Senge P., The Fifth Discipline: The art and Practice of The Learning Organization. Doubleday, New York 1990.
  • Smith J., Spurling A., Understanding Motivation for Lifelong Learning, NIACE, Leicester 2002.
  • Tanjälaä P., Häkkinen P., E-learning at work: theoretical underpinnings and pedagogical challenges, "The Journal of Workplace Learning", Nr 5(17), 2005.
  • Woźniak J., E-learning w biznesie i edukacji, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.
  • www.brandon-hall.com.
  • www.eiu.com.
  • www.e-learningguru.com.
  • www.e-mentor.edu.pl.
  • www.itweb.co.za.
  • www.partners.becta.org.uk.
  • www.sciencestage.com.
  • www.slideshare.net.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171525659

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.