PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | nr 1 | 19--33
Tytuł artykułu

Rynek usług agroturystycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Market Agritourism Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł zawiera przegląd praktyk dotyczących marketingu 4xP w odniesieniu do agroturystyki. Na podstawie literatury przedmiotu opisano elementy tej strategii oraz sposób jej wykorzystania w agroturystyce. Przedstawiono wyniki przeprowadzonych badań ankietowych w celu prezentacji preferencji respondentów - potencjalnych klientów usług agroturystycznych, ich oczekiwań oraz opinii na temat obecnego stanu oraz perspektyw rozwoju tego sektora usług turystycznych. Wywiad zamieszczony w artykule jest dopełnieniem wniosków wynikających z badań ankietowych. Do prezentacji danych wykorzystano formę graficzną. (abstrakt oryginalny)
EN
The article contains review of marketing strategy 4xP referred to agritourism. Based on the literature, elements of this strategy and how it is used in agritourism was described. The survey results were presented in order to present the preferences of respondents - potential customers of agritourism services, their expectations and opinions on the current state and prospects of development of this tourist services sector. The interview included in the article is a complement to the conclusions of the survey. Data were presented in graphical form. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
19--33
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
Bibliografia
  • Altkorn, J. (2006). Marketing w turystyce. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • Balińska, A., Zawadka, J. (2013). Znaczenie agroturystyki w rozwoju obszarów wiejskich. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, 102, 127-143.
  • Bogusz, M. (2017). Historia rozwoju agroturystyki w Polsce. Wieś i Doradztwo, 1(91), 21- 24.
  • Briggs, S. (2003). Marketing w turystyce. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Butowski, L. (2005). Marketing w zakresie usług agroturystycznych. W: A.P. Wiatrak, L. Butowski, R. Szmytke, J. Mikołajczyk, T. Wojewodzic (red.). Zarządzanie i marketing w agroturystyce (s. 107-141). Kraków: Małopolskie Stowarzyszenie Doradztwa Rolniczego zs. w Akademii Rolniczej w Krakowie.
  • Czerwińska-Jaśkiewicz, M. (2012a). Wymagania turystów wobec produktu agroturystycznego. Studium empiryczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 86, 233-247.
  • Czerwińska-Jaśkiewicz, M. (2012b). Marketing segmentacyjny w gospodarstwach agroturystycznych - ujęcie modelowe. Roczniki Naukowe. Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 14, 1, 108-112.
  • Drzewiecki, M. (2002). Podstawy agroturystyki. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego.
  • Kaczmarek, J., Stasiak, A., Włodarczyk, B. (2005). Produkt turystyczny. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Marcinkiewicz, C. (2013). Rozwój i stan polskiej agroturystyki. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, 1, 21-35.
  • Matuszewska, M., Skóra, J., Darul, D., Gajda, M., Górczewska, K., Kistowska, P., Graja-Zwolińska, S. (2016). Promocja wielkopolskiej turystyki wiejskiej w mediach społecznościowych. W: A. Jęczmyk, J. Uglis, M. Maćkowiak (red.), Turystyka wiejska. Zagadnienia ekonomiczne i marketingowe (s. 172-182). Poznań: Wydawnictwo Wieś Jutra.
  • Niedziółka, A. (2010). Koncepcja marketingu skoncentrowanego jako ważna determinanta rozwoju agroturystyki. Zeszyty Naukowe Polityki Europejskiej, Finanse i Marketing, 3(52), 341-352.
  • Sawicki, B., Mazurek-Kusiak, A.K. (2010). Agroturystyka w teorii i praktyce. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie.
  • Sawicka, B. (2012). Witryna internetowa gospodarstwa agroturystycznego jako narzędzie prezentujące jego ofertę usługową. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 86, 229-340.
  • Sieczko, A. (2016). Informacja i promocja w agroturystyce. W: A. Jęczmyk, J. Uglis, M. Maćkowiak (red.), Turystyka wiejska. Zagadnienia ekonomiczne i marketingowe (s. 157-164). Poznań: Wydawnictwo Wieś Jutra.
  • Sikorska-Wolak, I., Zawadka, J. (2012). Działania marketingowe gospodarstw agroturystycznych i ich ocena. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 89, 288- 304.
  • Szmytke, R. (2005). Wykorzystanie internetu w promocji i zarządzaniu usługami agroturystycznymi. W: A.P. Wiatrak, L. Butowski, R. Szmytke, J. Mikołajczyk, T. Wojewodzic (red.), Zarządzanie i marketing w agroturystyce (s. 107-141). Kraków: Małopolskie Stowarzyszenie Doradztwa Rolniczego zs. w Akademii Rolniczej w Krakowie.
  • Turkowski, M. (2010). Marketing usług hotelarskich. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  • Wiatrak, A.P. (2005). Podstawy Organizacyjno-prawne i marketingowe usług agroturystycznych. W: Agroturystyka i usługi towarzyszące. Marketing w agroturystyce. Kraków: Materiały szkoleniowe dla osób prowadzących gospodarstwo agroturystyczne w gminach uzdrowiskowych (szkolenie na poziomie specjalistycznym, broszura 3).
  • Wiśniewski, A. (2003). Słownik marketingu. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. Zawadka, J. (2014). Preferencje osób starszych dotyczące wypoczynku w gospodarstwach agroturystycznych w okolicach Kampinoskiego Parku Narodowego. Roczniki Naukowe. Stowarzyszenie Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 16, 1, 244-249.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171526093

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.